20 אירו שנתפסו בתחתוניו של החשוד הובילו את השוטרים לפענח גניבה של 500,000 ש”ח

 
20 אירו שנתפסו בתחתוניו של החשוד הובילו את השוטרים לפענח גניבה של 500,000 ש"ח. שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה מתחנת המשטרה בנתניה שאלו את המתלונן האם ברשותו צילומים של השטרות שחסך. תשובתו הייתה חיובית, אלא שלדבריו רואים רק את השטר הראשון מאחר והם היו קשורים בחבילה. בצילום שנמסר לשוטרים המספר הסידורי של השטר הראשון היה זהה למספר הסידורי של השטר שנתפס בתחתוניו של החשוד.

שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה מתחנת המשטרה בנתניה ולוחמי יחידת צב"ר של מג"ב מרכז ערכו לפני כמה ימים חיפוש בביתו של צעיר (24) תושב העיר. על פי החשד הצעיר היה מעורב בהתפרצויות לבתים וגניבת רכוש. בחיפוש אותר מחשב נייד ותוכי מדבר. כשנלקח לתחנה ביצעו עליו השוטרים חיפוש ומצאו בתחתוניו שטר אחד של 20 אירו שנגנב מכספת שהכילה 500,000 ₪. כנגד החשוד הוגשו שלושה כתבי אישום בגין התפרצות וגניבה מבית, גניבת תוכי מדבר, התפרצות לבית, וגניבת מחשב.

לפני כשבוע דווח בתחנת המשטרה בנתניה על התפרצות לאחת הדירות במרכז העיר וגניבת כספת שהכילה 500,000 ₪ בשטרות שונים וכן תכשיטים יקרי ערך. בעקבות כמה פעולות חקירה מאומצות ואינטנסיביות של שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה עלה קצה חוט אפשרי ובעקבותיו בוצע לפני כשבוע חיפוש בביתו של הצעיר כשבמהלכו נמצא מחשב נייד, תוכי מדבר, ושטר כסף של 20 אירו.

בעקבות מציאת השטר פנו החוקרים לבעל הממון ושאלו אותו האם במקרה יש ברשותו צילומים של שטרות הכסף שאותם חסך. בעל הכספת ביקש לחשוב ושב כשבפיו תשובה, הוא אומנם צילם את השטרות אך עשה זאת כשהם בחבילות ולכן רואים בתמונות רק את השטרות הראשונים. השוטרים ניגשו לביתו, לקחו את הצילומים וכשהביטו בהם עלה חיוך על פניהם, מספרו הסידורי של השטר הראשון היה זהה למספר הסידורי על גבי השטר שנמצא בתחתוניו של החשוד.

בכתב האישום נטען: הנאשם פרץ לבית, חתך את סורגי החלון, שבר את התריסים ונכנס פנימה. בנסיבות אלה, גנב הנאשם מהבית כסף מזומן בסך של 500,000 ₪, שכלל כסף מזומן ישראלי, 10,000 דולר, 8,000 אירו, שני שטרות של דולרים אוסטרליים בסך 70 דולר, 25,000 רובל וכן טבעת, שעון יהלומים, תליון עם יהלומים וזוג עגילים.
כמו כן, הוגשו נגדו שני כתבי אישום נוספים, הראשון בגין גניבת תוכי מדבר והשני בגין גניבת מחשב, לאחר שעלה כי המחשב נגנב בהתפרצות לאחת הדירות בעיר.

כאשר הובא החשוד לתחנה ונחקר, איתרו החוקרים תלונה מתושב נתניה שציין כי התוכי המדבר שלו, ששוויו אלפי שקלים נגנב, הוא הוזמן לתחנה לזהות את בעל הכנף וכשהשניים נפגשו החלו לשוחח ביניהם.

המחשב הנייד שנתפס פורמט על ידי החשוד וכל הזיכרונות שהיו בו נמחקו. למרות הניסיון לטשטש את עקבות בעליו של המחשב הצליחו החוקרים לאתר את בעליו והוא נמסר לו.

תגובות