המורה האשים את התלמידה בהעתקה – המשפחה סגרה איתו חשבון

המורה הודיע לתלמידה כי תפס אותה מעתיקה. הבת התקשרה לאביה שהבהיר למורה באיומים מה בכוונתו לעשות. יומיים לאחר מכן נזרק רימון על מכונית המורה
 
הנאשמים – אב ובנו – הורשעו, לאחר שמיעת ראיות, בביצוע עבירה של איומים נגד המורה של בת המשפחה.

רקע: המתלונן מורה לפיזיקה של הבת בתיכון "עמל" בטירה. בביה"ס התקיימה בחינת מתכונת בפיזיקה בה נבחנה התלמידה במהלכה העיר לה המורה כי הוא יודע שהיא העתיקה בבחינה. הבת התקשרה לאביה וביקשה כי יגיע לבית-הספר.

האב אכן הגיע למקום, ואיים על המורה "אתה תשלם על זה ביוקר. היום יורים על הבית שלך", ועזב את המקום. כעבור מספר דקות, שב האב אל המקום ואמר למורה כי הוא שקרן, נוכל וגנב וכי יפוצץ לו את הבית ויהפוך אותו לנכה.

מספר ימים לאחר מכן, בשעת בוקר, פגש אחיה של התלמידה במורה בחצר בית-הספר וביקש לדבר איתו בעניינה של אחותו. האח אמר למורה כי אחותו השקיעה מאמץ רב בלימודים לבחינה, ועל כן עליו לתת לה ציון 100. המורה סירב, ובתגובה אמר לו האח כי יזרוק רימון על ביתו.

כעבור מספר ימים בוצע ירי על רכבו של המורה.

יצוין כי האח סיים את לימודי המשפטים, עבר את בחינות הלשכה אך רישיונו מעוכב – בשל רישומו הפלילי.

השופטת דנה מרשק מרום קבעה בגזר הדין כי "עסקינן בפגיעה חמורה בשלוות-נפשו, ביטחנו וחירות פעולתו של המורה, אשר עבד כמורה בבית-ספר. מדובר באיומים המצויים ברף החומרה הגבוה, על רקע עניין חינוכי שברגיל אמור היה להיפתר בדרכים לגיטימיות בין המורה לתלמידה. תכני האיומים החוזרים הם קשים וכוללים איומים בירי וזריקת רימון על ביתו של המתלונן, בהזדמנויות שונות ועל-ידי שני הנאשמים, הכל על-מנת להבטיח את הישגיה של התלמידה תוך פגיעה בטוהר הבחינות. במהלך שמיעת הראיות נחשפתי לאוירה האלימה והמאיימת כלפי מורים בבית-הספר, כאשר כל העדים נרתעו מלהעיד. מדיניות הענישה הנוהגת מחייבת להטיל עונש ברור וחד-משמעי, באשר על בית-המשפט להגן על עובדי ציבור הממלאים תפקידם בכלל, ועל מורים בבית-הספר על-מנת שיוכלו למלא תפקידם כמחנכים ללא מורא – בפרט".

על האב גזרה השופטת 6 חודשי מאסר לריצוי בפועל ופיצוי שיעביר למורה. האח יישב 9 חודשים במאסר בפועל. 

תגובות