תמ”א 38 בכפר סבא: הוצאו היתרים ל – 12 בניינים

אגף ההנדסה בעיריית כפר סבא מקדם הקמת מנהלת תמ”א 38 לשיפור השירות לתושבים, קיצור הליכים וקידום נושא חיזוק מבנים
מפני רעידות אדמה

אגף ההנדסה בעיריית כפר סבא מפרסם בימים אלה דוח עדכני לגבי התקדמות פרויקטים ברחבי העיר לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ע"פ תמ"א 38. על פי הנתונים שנחשפו לראשונה – נכון לימים אלה, הוצא היתר בנייה ל- 12 בניינים ברחבי העיר והחל חיזוקם על פי תמ"א 38. 4 בנינים נוספים ברחבי העיר סיימו את הבנייה וחיזוק הבניין ואוכלסו זה מכבר. בנוסף, ישנם מספר בניינים נוספים שנמצאים בהליכים מתקדמים לקראת הוצאת היתר בנייה לאחר אישור של הפרוייקט ע"י הוועדה המקומית.

תמ"א 38 הינה תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. כתמריץ לחיזוק, מוענקות לקבלנים ולדיירים זכויות בנייה נוספות לתוספת יחידות דיור, להרחבת יחידות הדיור הקיימות וכו’.

מנתוני אגף ההנדסה עולה כי משנת 2006 ועד לשנת 2012 הוגש מספר מצומצם של בקשות לתוספות בניה ולחיזוק מבנים, מאחר ועד לתיקון שלוש לתמ"א שאושר ביוני 2012 הכדאיות הכלכלית של פרויקטים לחיזוק מבנים בעיר הייתה גבולית. רוב הבקשות שהוגשו לא קודמו ע"י היזמים והדיירים, למרות שהבקשות אושרו בוועדה המקומית. חלק מהבקשות התעכבו גם מסיבות שונות של סכסוכי שכנים, פניה לועדות ערר של מתנגדים, אי הסכמות בין השכנים ליזמים וכו’. במקרה מסוים אף פג תוקפו של ההיתר שהוצא עקב עיכוב בביצוע של היזם ונדרשה הוצאת היתר מחדש.

עיריית כפר סבא מעודדת חיזוק מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה ע"פ תמ"א 38 ולשם כך הקימה לאחרונה מנהלת לנושא תמ"א 38 הפועלת באגף ההנדסה בעירייה ומטפלת בכל שלב בדרך לחיזוק הבניין; החל ממתן מענה להתעניינות ראשונית ושאלות כלליות, דרך טיפול בבקשות להיתר ועד לבנייה בפועל.

הרעיון להקים מנהלת נפרדת שתטפל בנושא תמ"א 38 עלה בעקבות פניות של תושבים, שהביעו התעניינות בכל נושא חיזוק המבנים, בהם הם מתגוררים והאפשרויות העומדות בפניהם. מנהלת תמ"א 38 מרכזת את כל הטיפול בנושא חיזוק המבנים ממתן הסברים לתושבים פרטיים ועד טיפול בדרג המקצועי של היזמים, הקבלנים והאדריכלים. משלב הייעוץ, דרך הוצאת ההיתרים ועד תחילת עבודות החיזוק. כשהמטרה העומדת בפני גורמי המקצוע היא לשמש כתובת אחת ספציפית לפניות כל הגורמים ולקידום הנושא.
מטרת עבודת אגף הנדסה הינה לתת שירות לכלל התושבים, היזמים והאדריכלים תוך הקפדה על תכנון אדריכלי של המבנים כך שככל הניתן לא יפגע אופי החיים העירוניים והמרקם הקיים וכמובן תוך התחשבות בכושר הנשיאה של התשתיות הקיימות ובהיקף מבני הציבור והשטחים הירוקים בעיר.

ראש העיר יהודה בן חמו, "עיריית כפר סבא מעודדת חיזוק מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה ואנו עושים הכל על מנת להקל את התהליכים, לקצר תורים ולהעניק לתושבים את כל המידע הרלוונטי על מנת לקדם את חיזוק המבנים. אני מזמין את התושבים להיעזר בגורמים המקצועיים במנהלת התמ"א ולקדם את חיזוק ביתם".

ארז אייזנר מהנדס העיר "הקמתה של המנהלת הינה צעד חשוב שיסייע לנו וכמובן לתושבים לדעת מהם זכויותיהם ואיך מקדמים את כל נושא תמ"א 38. אני מקווה כי התושבים יגיעו אלינו ויעזרו בשירות שאנו מציעים להם לרווחתם".

* לפניות למינהלת תמ"א 38- מזכירות מחלקת תיכנון באגף הנדסה, טלפון: 09-7649176/317 או במשלוח מייל לכתובת tama38@ksaba.co.il
קבלת קהל תהיה לאחר תיאום מראש ותתקיים בחדר 8 באגף ההנדסה.

תגובות