חטיבת השחר בהוד השרון: המורה שהוכה עזב את ההוראה

מורה מחטיבת השחר בהוד השרון החרים את הטלפון לתלמיד והאב הגיע לכיתה לסגור איתו חשבון. המורה טוען כי הושפל בפני עמיתיו והתלמידים הרבים. האב הורשע וישלם לו פיצוי בסך 15 אלף שקלים 
האב, בן 47, אב לתלמיד בחטיבת השחר הגיע לסגור חשבון עם המורה לאחר שהחרים את הטלפון הנייד של בנו.

האירוע אירע בחודש ינואר 2013, לפני כשנה. האב הגיע ל "חטיבת השחר" בהוד השרון, בית הספר, בו לומד בנו, והתפרץ לכיתה בה לימד אותה עת המורה. הרקע: החרמת מכשיר הטלפון הנייד של התלמיד ע"י המורה.

האב דרש מהמורה לצאת מחוץ לכיתה, המורה סירב, ביקש להמתין לסוף השיעור והוסיף שאם האב יסרב, יזמין משטרה. האב ענה לו "אני המשטרה", אחז את המורה בחולצתו וגרר אותו בכוח מחוץ לכיתה, תוך שגידפו.

בשלב זה החזיר המורה את הטלפון הנייד לאב אך השבת המכשיר הנייד לא הפיסה את דעתו של האב והוא אמר למורה "לאן אתה חושב שאתה הולך?" ודחף אותו בחוזקה על תאי האחסון הנמצאים במסדרון בית הספר, בנוכחות תלמידי הכיתה. המורה נכנס לכיתה וסגר אחריו את הדלת, על מנת לסיים את השיעור.

בתום השיעור יצא המורה לכיוון חדר המורים. האב ניגש אליו, אחז בחולצתו, הצמידו בחוזקה לקיר וסטר לו בעורפו. מורה נוספת שעברה במקום ניסתה להרחיק את האב מעל המורה ומשכה במעילו תוך שצעקה לו להפסיק להכות את המורה.
האב, אדם נורמטיבי בדרך כלל, נטה על פי תסקיר המבחן להאשים את המורה בהתנהגותו במסגרת האירוע. לדבריו, לאורך שנה וחצי התנכל המורה לבנו ופניה לרשויות בית הספר לא הועילה.

ביום האירוע הגיע האב לבית הספר על מנת לשוחח עם המורה, לאחר שבנו דיווח לו על התנכלות נוספת. האב טען כי חווה את תגובת המורה כלפיו כמזלזלת ואז נהג בתוקפנות בכך שמשכו מחוץ לכיתה.

המורה מסר כי בעקבות האירוע שהה ימים רבים בבית בשל מצבו הנפשי הקשה, ובסופו של דבר נאלץ לעזוב את בית הספר.
נציגת הפרקליטות עתרה לגזור על הנאשם עונש מאסר לריצוי בפועל. לדבריה, המורה הושפל על ידי האב לפני תלמידים ומורים, נפגע עמוקות וטרם שיקם את חייו. הנציגה גרסה כי ראוי לגזור על הנאשם עונש שיבטא את יחסה השלילי של החברה כלפי אלו הפוגעים באנשי מערכת החינוך.

בעת הדיון בבית המשפט האב טען כי מדובר היה באירוע חד פעמי, והוא מוכן לקבל מאסר על-תנאי "לכל החיים".
שופט בית המשפט השלום בכפר סבא מיכאל קרשן גזר על הנאשם מאסר בפועל שיומר לעבודות שירות "הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה הוא הצורך לספק הגנה לשלומם הפיסי של בני אדם בכלל ועובדי הציבור בפרט. ערך חברתי נוסף שנפגע כתוצאה ממעשי הנאשם הוא כבודם של עובדי הציבור. ערך חברתי שלישי שנפגע בענייננו הוא הסדר החברתי שנפגע כל אימת שפוגעים בעובדי הציבור. הפגיעה בערכים חברתיים אלה במקרה דנן היא פגיעה משמעותית. הנאשם תקף מורה בכיתתו ומחוצה לה, שם את כבודו של המורה ללעג וקלס לעיני תלמידיו וחבריו לעבודה. הנאשם גרם למתלונן נזקים ארוכי טווח, כמפורט בתצהיר הנפגע. בצד זה יצוין כי הנזק הפיסי שנגרם למתלונן לא היה חמור.

בגזר הדין, נגזר על האב מאסר בפועל בן חמישה חודשים, אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות במוסד "אונים" בכפר סבא, החל מהשבוע. כמו כן, קנס בסך 3000 שקלים ופיצוי למורה בסך 15,000 שקלים.

תגובות