ברכות לפינחס כהנא!

פינחס כהנא, יו”ר המועצה לפיתוח מקיים, תושב כפר סבא, קיבל היום אות יקיר התכנון – זה אות ההערכה הגבוה ביותר בתחום התכנון. קודמיו היו אישים כמו ליובה אליאב, רענן וויץ, שמאי אסיף , דינה רצ’בסקי ואחרים.
ברכות חמות!
ברכות לפינחס כהנא, יו"ר המועצה לפיתוח מקיים – על אות יקיר התכנון שקיבל היום. 

המועצה לפיתוח מקיים יצרה מודעות לנושא הגנה על העצים הבוגרים, עזרה בהחלטה על מיתוג העיר כעיר ירוקה, הקימה את משמר האילנות.

המועצה לפיתוח מקיים הוקמה בשנת 2004. מייסדה היה פרופ’ יצחק שנל. המועצה יצרה דפוס פעילות חדשני של מעורבות אחראית, תוך הצגת פתרונות, ופעילות הפצת ידע מקצועי לחוג רחב של תושבים. מאז הקמתה ביססה המועצה מודל ייחודי של התארגנות תושבים למען פיתוח בר קיימא, קידום תכנון ראוי ומקיים, שלא בקשר למאבק סביבתי נקודתי. תחת הנהגתי ביססה המועצה את מעמדה כארגון מקצועי, לא פוליטי, המייצג באופן נאמן את האינטרסים הסביבתיים של תושבי כפר סבא ופועל להביא סוגיות סביבתיות שונות לידיעת הציבור.

נערכו 20 מפגשים בסדרת ”מפגשים בירוק” אשר הביאו לדיון ציבורי בנושאים משמעותיים כמו שימור מים, בניה לגובה, יצירת חזון עירוני, תכנון עירוני, שטחים פתוחים עירוניים, שימוש באופנים, תחבורה ציבורית, צדק סביבתי ועוד וזאת על ידי מיטב המרצים תוך תאום עם העירייה. פעילות זו יצרה מעגל של מאות תושבים אשר מקבלים מידע שוטף. המועצה יצרה מודעות לנושא הגנה על העצים הבוגרים, עזרה בהחלטה על מיתוג העיר כעיר ירוקה, הקימה את משמר האילנות. חברי המועצה לפיתוח מקיים מרצים במוסדות חינוך, בדיור מוגן, בקרב ארגונים מקצועיים ועוד. חברי המועצה לפיתוח מקיים פעילים בוועדת איכות הסביבה, בועדת ההיגוי לתכנית האב העירונית, בועדת היגוי למסלולי האופניים והיו חברים בוועדת המומחים לנושאי הסביבה בראשות פרופ’ מרינוב.

תגובות