נתניה: נהג הקטנוע שלא היה מבוטח בביטוח חובה – תובע את הנהג הפוגע

מתביעה שהגיש לאחרונה עו”ד אמיר לוי מנתניה, תובע נהג קטנוע תושב נתניה מיליון שקלים מנהג אשר פגע בו, והפך אותו, לטענתו, לנכה.

התובע רכב על הקטנוע שלו בנתיב הימני של אחד הרחובות בנתניה, כשרכב שנסע לצדו בנתיב השמאלי, סטה לפתע לנתיב הימני ופגע בו.

כתוצאה מהפגיעה נפגע רוכב הקטנוע בכל חלקי גופו, ובבית החולים "לניאדו" אובחן כסובל משברים בכתף ובכף יד שמאל. הוא גובס, ובהמשך עבר ניתוח לקיבוע השבר באגודל שמאל. מאז המשיך התובע לפקוד את בית החולים, וכן מרפאות כאב וריפוי בעיסוק, וטופל באמצעים שונים, בין היתר על ידי זריקות.

מאז התאונה הוא הפך לאדם מוגבל, שאינו יכול לעסוק עוד בעבודתו, וועדה רפואית של המל"ל קבעה לו נכות צמיתה בשיעור של 60%.
לדברי עו"ד אמיר לוי, המייצג את התובע, היות ובמועד התאונה לא היה מבוטח הקטנוע בביטוח חובה, לא ניתן להגיש תביעה נגד ביטוח החובה, לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. על כן הגיש התובע תביעת נזיקין נגד הרכב הפוגע, וזאת בטענה שהתאונה ארעה באשמתו.

בתביעה טוען עו"ד אמיר לוי, שמאז התאונה הפך התובע לנכה, הוא סובל מאובדן כושר עבודה, סבל וכאב, ופגיעה קשה באיכות חייו. סכום התביעה המוערך כמיליון שקלים, וייקבע על ידי בית משפט השלום בנתניה, אליו הוגשה התביעה.

התובע, בן 48 כיום, נהג על הקטנוע שלו בשדרות בן גוריון בנתניה בנתיב הימני, מצפון לדרום, כשרכב מסוג שברולט פגע בו. נהג הרכב נסע בנתיב השמאלי, סטה לפתע, בפתאומיות ומבלי לאותת אל הנתיב הימני, ופגע בתובע, שנפל מקטנועו והוטח בעוצמה בקרקע.

לדברי עו"ד אמיר לוי, כתוצאה מהתאונה נפגע בכל חלקי גופו, ובעיקר ביד, בכתף שמאל ובקרסול ימין. הוא פונה לבית החולים "לניאדו" בנתניה, שם אובחן כסובל משברים בכתף שמאל ובכף יד שמאל. ידו גובסה, והוא שוחרר עם המלצות להמשך טיפול ומעקב רפואי.

כעבור ימים מספר מהתאונה אושפז רוכב הקטנוע ליומיים בבית החולים, ונותח בהרדמה כללית, על מנת לקבע שבר באגודל שמאל. לאחר מכן הושמה ידו בסד גבס, והוא שוחרר עם המלצות ליד מורמת למשך 3 ימים, להפעלת האצבעות, להנחת כתף שמאל במתלה, ולהמשך מעקב וביקורת במרפאה האורטופדית.

בביקורת במרפאה כירורגית יד בבית חולים לניאדו, אובחן כי התובע סובל, בנוסף לפגיעות המפורטות, גם משבר בקרסול ימין, ורגלו הושמה בסד Air cast.

במהלך הטיפולים השוטפים בבית החולים ובמרפאה לריפוי בעיסוק, אובחן כי הוא פיתח, עקב פגיעתו בתאונה, תסמונת כאב אזורי מורכב (CRPS), ולכן הופנה לקבלת טיפול רפואי נוסף בבית החולים "שיבא" בתל השומר. הוא טופל שם, בין היתר, על ידי זריקות.

"מוגבלות המשפיעה על תפקודו היומיומי, ואובדן כושר עבודה"

לדברי עו"ד אמיר לוי מנתניה, במועד התאונה, הקטנוע של הנפגע לא היה מבוטח בביטוח חובה, ולכן לא ניתן היה להגיש תביעה, לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) אשר מעניק לנפגעים מתאונה פיצויים לפי סולם ברור, וזאת מבלי לבדוק מי אשם בתאונה.
אלא שלדברי עו"ד לוי, נהגים רבים אינם מודעים לכך, שגם אם אדם נפגע בתאונה כאשר לא היה ביטוח חובה לכלי רכבו, ניתן עדיין להגיש תביעה כנגד הרכב הפוגע, לפי פקודת הנזיקין, אך זאת, רק במידה שהנהג שפגע הוא האשם בתאונה.

על כן, הגיש התובע, באמצעות עו"ד לוי, תביעת נזקי גוף כנגד הנהג הפוגע, ונגד חברת הביטוח "שומרה", אשר ביטחה את רכבו.
"מאז ועקב הפגיעה, סובל התובע מכאבים עזים וממגבלות תנועה ניכרות ביד ובכתף שמאל, וכן מכאבים וממגבלות תנועה בקרסול ימין", אומר עו"ד לוי. "למוגבלותו ולליקוייו הרפואיים השפעה מכריעה על תפקודו בחיי היומיום ובחייו התעסוקתיים".

"לאור מצבו, עלול התובע למצוא עצמו בעתיד הקרוב מחוץ למעגל העבודה, וללא כל יכולת למצוא מקור פרנסה חלופי", אומר עו"ד לוי. "אין כל ספק, כי כושרו להשתכר בעתיד נפגע בצורה קשה ולצמיתות, והוא זכאי לפיצוי מלא בגין אובדן השתכרות, ואובדן כושר השתכרות לעבר ולעתיד".

הביטוח הלאומי הכיר בנכותו הצמיתה בשיעור של 60%

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, הכירה בתאונה כתאונת עבודה, וקבעה לתובע נכות רפואית צמיתה בשיעור של 60%.
"בעקבות התאונה, נכותו התפקודית של התובע עולה לאין ערוך על נכותו הרפואית", אומר עו"ד לוי. "לפיכך, זקוק התובע להתאמת דיור לצרכיו ולמוגבלותו, וכן לאביזרי עזר שונים".
הנפגע תובע, באמצעות עו"ד אמיר לוי, פיצוי מלא בגין הוצאות אלו. עוד טוען עו"ד לוי, כי ממועד התאונה ואילך, ובעיקר במהלך תקופת ההחלמה הממושכת, נזקק התובע, כשם שיזקק עד תום חייו, לקבלת עזרת צד ג’ בהיקף רחב ומסיבי, זאת, לצורך מילוי צרכיו הקיומיים היומיומיים, לשם ניהול ואחזקת משק ביתו ולמילוי צרכי ניודו, ריפויו ושיקומו.
לפיכך הנפגע תובע פיצויים גם בשל כך. עוד תובע הנפגע פיצויים בגין הוצאות על טיפולים רפואיים, תרופות ועזרים רפואיים, וכן נסיעות בגין אותם טיפולים, זאת מעבר לסבל ולכאב הרב שנגרמו לו, לטענתו, שמהם הוא עוד עתיד לסבול.
"מאדם שבריאותו טובה, ואשר נהנה ועמד להוסיף ליהנות מחייו, הפך התובע לאדם מוגבל ביותר, הסובל ויסבול כל חייו מכאבים וממגבלות חמורים", אומר עו"ד לוי. "הוא אינו מסוגל לעבוד במקצועו ובעבודתו הקודמת, והנאתו מן החיים נפגעה באופן חמור ביותר ולצמיתות".

סך הפיצויים שתובע הנפגע באמצעות עו"ד לוי מהנהג הפוגע, ומחברת הביטוח שביטחה את רכבו, מוערכים במיליון שקלים. התביעה נידונה בימים אלה בבית משפט השלום בנתניה.

עו"ד אמיר לוי מנתניה www.allaw.co.il עוסק רבות בתביעות להשבת זכויות של עובדים ומבוטחים, במאבקיהם מול המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח וקופות החולים.

תגובות