הסטודנטים באריאל החרימו את טקס המצטיינים

בעקבות החלטת אוניברסיטת אריאל לקצץ השנה במלגת ההצטיינות, הסטודנטים באוניברסיטת אריאל החליטו להחרים את הטקס היום ואת קבלת המלגה. דר דשן, יו”ר אגודת הסטודנטים:” ההחלטה לא עולה בקנה אחד עם ערכי השקיפות, האמינות, והשאיפה להצטיינות”
 
מידי שנה נוהגת אוניברסיטת אריאל לקיים טקס "מצטייני נשיא"- לסטודנטים אשר הצטיינו במהלך לימודיהם, והשיגו את הציונים הגבוהים ביותר יחסית לשאר הסטודנטים באותה מחלקה. מלבד תעודת הצטיינות, אותם מצטיינים אמורים גם לקבל בטקס מלגה על סך 2,500 ₪.

הקריטריונים על-פי האוניברסיטה לקבלת תעודת הצטיינות הינם: ממוצע ציונים שנתי של למעלה מ- 92, ממוצע הציונים נמצא ב-3% העליונים של ממוצע הציונים המחלקתי באותו מחזור, כאשר בעלי ממוצע של 95 ומעלה, יזכו באופן אוטומטי בהצטיינות ובמלגת ההצטיינות.

אלא שהשנה באופן מפתיע וללא שום הודעה מוקדמת, הנהלת האוניברסיטה שינתה את הקריטריונים לזכאות למלגת הצטיינות-רק בעלי מממוצע 95 יהיו זכאים לקבל מלגה (במקום 92) שעומדת על סכום של -1000 ₪ בלבד (במקום 2500 ₪ ).
בנוסף הקריטריונים החדשים יוצרים אי שוויון בין הפקולטות, כך לדוגמא סטודנטים הלומדים ארכיטקטורה, אינם יכולים להיכלל בין "מצטייני נשיא", מכוון שלא ניתן לעמוד ברף ההצטיינות, בשל דרישות הלימוד והנהלים השונים.

כשהסטודנטים גילו להפתעתם שהקריטריונים שונו ושהמלגה קוצצה באופן משמעותי, הם זעמו על החלטה זו, וביקשו לקבל הבהרות מהנהלת האוניברסיטה.
בפגישה שנערכה בין אגודת הסטודנטים ונציגי המצטיינים, לבין הנהלת האוניברסיטה, נאמר לסטודנטים כי בשל "חוסר במשאבים" האוניברסיטה החליטה לקצץ במלגת ההצטיינות.
תגובת האוניברסיטה לא סיפקה את הסטודנטים שיצאו מאוכזבים מהפגשה ביניהם. המצטיינים בשיתוף אגודת הסטודנטים באוניברסיטה החליטו להחרים את הטקס שהתקיים היום, ובשעת הטקס הסטודנטים הפגינו מחוץ לאולם ומחו על הקיצוץ במלגה, חוסר השקיפות שהנהלת האוניברסיטה נוהגת בה, וכן בעד עידוד למצוינות.
דר דשן, יו"ר אגודת הסטודנטים:" אנחנו מביעים צער ואכזבה מההחלטה התמוהה של הנהלת האוניברסיטה לקצץ במלגת המצטיינים. ההחלטה לא עולה בקנה אחד עם ערכי השקיפות, האמינות, והשאיפה להצטיינות. במקום לעודד ולתגמל סטודנטים שהשקיעו את מלוא מרצם במהלך לימודיהם, האוניברסיטה בחרה לפגוע באותם סטודנטים שבעוד כמה שנים יהיו חייל החלוץ של מדינת ישראל בכל תחומי העשייה .אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה לחזור בה מהחלטתה, ולהעניק למצטיינים את המלגה כפי שהייתה נהוגה עד היום"

צילום: נועה רמפלר

תגובות