תביעה: האב ניסה לגרום למשפחתו להאמין שהבית מוכה רוחות

הבעל, שהכיר היטב את אשתו לאחר שהיו נשואים למעלה מעשרים שנה, ידע שהיא מפחדת מרוחות רפאים, והחליט לנקום בה בדרך מקורית ביותר 
האב הדתי שגילה כי אשתו קנתה לבתו אייפד, חטף את האייפד מידה, וניתץ אותו על הקיר, תוך שהוא משתולל וצועק על האישה והבת. בתגובה הגישה האישה תלונה במשטרה, שהרחיקה את הבעל מהבית.
הבעל, שהכיר היטב את אשתו לאחר שהיו נשואים למעלה מעשרים שנה, ידע שהיא מפחדת מרוחות רפאים, והחליט לנקום בה בדרך מקורית ביותר.

מרגע בו הורחק, החלו קורות תופעות מוזרות ביותר בבית. חפצים שונים החלו נעלמים ואז חוזרים למקומם לאחר ימים מספר.
האישה, שחשבה שהיא הוזה, החלה לרשום מתי נעלמו החפצים ומאיפה, וגילתה כי אין היא מדמיינת. במקביל החלה לשמוע רחשים שונים ברחבי הבית בלילה, וכשיצאה כולה חשש, לבדוק מי מתהלך בבית, גילתה את ילדיה ישנים כולם במיטותיהם, אך החלונות פתוחים והווילונות שבהם מתנופפים ברוח.

לאחר כמה לילות הבינה האישה את פשר הדברים, כשראתה את דמותו של האב מציץ דרך החלונות אל תוך הבית בשעת לילה מאוחרת, ומחזה דומה הקפיץ גם את הילדים באחד הלילות.

בהמשך תפסה האישה את הבעל מסתובב בחושך בדירה ומפת שולחן בידו – חרף צו ההרחקה שהוצא נגדו – והיא הבינה כי הוא מנסה כך לגרום לה לאבד את שיווי משקלה הנפשי.

האישה התייעצה עם פרקליטתה, עו"ד עינבר לב, אשר הגישה למשטרה תלונה על הטרדה מאיימת, ובקשה להרחיק את הגבר לרדיוס של קילומטרים מהבית – לבל ימשיך להפחיד את אשתו ואת ילדיו. ביהמ"ש קיבל את בקשה, ולגבר הוצא צו הרחקה, ונפתח נגדו תיק במשטרה על הטרדה מאיימת.

בבוקר ליל הסדר, לפני כשנה, גילה האב הדתי כי לבתו מחשב אייפד חדיש, ונדהם לגלות כי זוהי מתנה מאמה. הבעל החל זועף וזועק על חילול השם, וזעמו הלך וגבר, עד שהחל צועק בזעם ושובר חפצים בבית.

האם התבצרה בחדר השירותים, כי ידעה מה מחכה לה כשתצא, ובתגובה, חטף הבעל את האייפד מידיה של בתו וריסק אותו לחתיכות.
האישה והילדים נתקפו בבהלה גדולה, והאישה לקחה את הילדים ונסעה עמם לאחותה. בעקבות המקרה, הגישה האישה תלונה נגד הגבר במשטרה, והגבר הורחק מבית הצדדים לשלושה חודשים.
"הבית מוכה רוחות"
במהלך החודשים בהם הורחק בעלה, החלה האישה לשים לב, כי נעלמים לה פריטים מהבית. בכל פעם שהיא מנקה את הבית היא מבחינה בחפץ אחר שנעלם, ושבוע לאחר מכן – מבחינה כי החפץ חזר למקומו.
"האישה החלה לחשוב שהיא משתגעת, לכן החלה, רושמת לעצמה בכל פעם שחפץ נעלם, ובכל פעם שחזר למקומו", אומרת עו"ד עינבר לב המייצגת את האישה "אז הבינה האישה כי דמיונה לא מתעתע בה, וחפצים אכן נעלמים וחוזרים למקומם בבית". תגלית זו, אומרת עו"ד לב, מילאה את לבה של האישה אימה, כי מילדות היא האמינה ברוחות של מתים המתהלכות בלילה, ושיתפה בכך גם את סביבתה הקרובה.
האישה גם החלה לשים לב יותר ויותר לרחשים שונים העולים בבית באמצע הלילה. כשהיתה קמה, באימה, לבדוק את פשר הרחשים, הייתה מוצאת את ילדיה ישנים, בעוד חלונות הדירה פתוחים, בכל פעם במקום אחר בבית – זאת למרות שהיתה מקפידה לסגור אותם בכל לילה לפני השינה.

יום אחד, החליטה האישה לארוב בלילה לפורץ המסתורי, ותפסה לתדהמתה את הגבר מביט בה או בילדים מבעד לחלון. האישה צעקה עליו שיסתלק, אך נדמה היה כי צעקותיה רק מעודדות אותו, והוא המשיך לפקוד את הבית בלילות, מביט מהחלונות, ומתהלך בחושך בין החדרים.
התנהגותו של הגבר גרמה לאישה לנדודי שינה קשים, והיא התמלאה חשש שיפתיע אותה, ויפגע בה או בילדים בשנתם.
"התנהגותו של הגבר נופלת בהגדרת המונח ‘הטרדה מאיימת’"
האישה פנתה אל עו"ד לב, אשר הזדעזעה מהמצב, דרשה מהאישה להתייצב במשטרה ולהגיש תלונה נגד הגבר על הטרדה מאיימת. במקביל הגישה עו"ד לב, בשם האישה, לבית הדין הרבני האזורי באשדוד, בקשה בהולה ודחופה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת.

מהי הטרדה מאיימת?
מטרת החוק למניעת הטרדה מאיימת, מציינת עו"ד לב, היא להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו בידי אדם אחר.

כך, לדבריה, גם אם לא מדובר בעבירות של אלימות או עבירות פליליות אחרות, אלא התנהלות והתנהגות העלולות לגלוש לאלימות של ממש. כך למשל, גם המטרת עשרות מסרונים בזה אחר זה על אדם, ייחשבו במקרים רבים גם הם כהטרדה מאיימת. לדברי עו"ד עינבר לב, הקורבנות להתנהלות שכזו יכולים להפסיקה, אם יגישו תלונה במשטרה על הטרדה מאיימת, או יגישו לביהמ"ש בקשה לקבלת צו על הטרדה מאיימת, צו שמשמעותו, שהתוקף יחדל ממעשיו, ויורחק מהאדם אותו הוא מטריד – ולא ייעצר ויועמד לדין פלילי.

"כפי שעולה מהמסכת העובדתית, התנהגותו של הגבר נופלת בהגדרת המונח ‘הטרדה מאיימת’", אומרת עו"ד לב. "הגבר מאיים על האישה, פוגע ברכושה, בולש אחריה ופוגע בפרטיותה, כאשר פורץ לחדר השינה שלה דרך החלון, וגורם לה לתחושת חרדה תמידית, עד אשר אין ביכולתה לקיים שגרת חיים תקינה". בימים אלה נידונה הבקשה בבית הדין הרבני באשדוד.

תגובות