אחרי 11 שנות פעילות: גיל עופר פורש מסיירת ההורים

גיל עופר, יו”ר סיירת ההורים אשר הביא אותה לשם דבר ולאחת מסיירות ההורים האיכותיות בארץ הודיע על פרישתו מהסיירת “החלטתי על הפסקת פעילות בשלב ראשון למשך כשנה”

לאחר כאחת עשרה שנות פיקוד על יחידת סיירת ההורים בעיר כפר סבא, החליט גיל עופר על הפסקת פעילות בשלב ראשון למשך כשנה.

תחילת פעילותו בסיירת היתה בצל ארועי רעש וונדליזם בגנים הציבורים בעיר שבוצעו על ידי בני נוער, וזאת "על רקע אוזלת ידה של המשטרה", הוא אומר "כבר בתחילת פעילות היחידה נוכחנו כי מטרותנו הינם רחבות בהרבה, והשכלנו עם השנים, להפוך את היחידה לגוף העוסק באכיפה אולם גם שותף בחינוך ובדו שיח תוך כדי הקניית בטחון לבני הנוער. אם בימנו יש פחות קריאות של תושבים מהגנים הציבוריים בלילות שישי, חלק ניכבד וחשוב הינו בשל פעילותנו". 

לאורך השנים, במהלך פעילותו, נחשף עופר לקבוצת אזרחים מדהימה השמה את טובת הכלל לפני טובת היחיד. אזרחים שהיו מוכנים ללא כל רטינה לצאת בלילות שישי לאחר שבוע עבודה מפרך, לעזוב בית, משפחה, ילדים ולצאת לבצע את פעילותם ברוח פעילותית וצוותית נפלאה.

"למדתי להכיר אזרחים שחלק ניכבד מהם הפכו לחברים. חברים אשר אני בטוח כי ניפגש ונפעל עוד בצוותא במסגרות אחרות בעתיד.
אחת עשרה שנים, כאחראי היחידה, ווידאתי כל יום חמישי ולא משנה היכן הייתי גאוגרפית באותו היום, כי יצאו צוותים למשמרת". 

אחת הסודות להצלחתם היתה העקביות בה פעלו. "ההצלחה לא היתה בלעדיכם, ולכן אני חב לכל אחד ואחת מיכם תודה אישית על שנתתם בי אמון כל השנים וסייעתם כל אחד בדרכו להצלחת היחידה. קצרה היריעה מלציין את הגורמים הרבים שסייעו לנו להצלחת הפעילות, עם זאת מינהלת עיר ללא אלימות, מחלקת הביטחון העירונית, הראשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, ראש העיר כפר סבא ועוד.

במכתב ששלח למתנדבים לצידם התנדב כתב עופר ""אולם קודם כל זאת הצלחתכם מתנדבים וחברים יקרים. כי כמה שאודה לכל הגורמים שסייעו לנו, בלעדיכם המפעל הנפלא הזה לא היה קיים. והאמינו לי לפקד על יחידת מתנדבים שנים כה רבות זאת משימה מורכבת בהרבה משהיא נשמעת למי שאינו מצוי ברזי היחסים.

,לסיום, אבקש שוב להודות לכם. אתם המתנדבים. לכם מגיעה התודה הגדולה. לכם על מה שנתתם ומה שאתם נותנים. אני בטוח שסיירת ההורים תמשיך ותפעל. אולי תשנה פניה, אולי תפעל במסגרת אחרת, אבל היא תמשיך ותפעל כי אחרי הכל מטרתנו היא אחת. שמירה על ילדנו". 

תגובות