בכירי עיריית כפר סבא גורסים: משרד האוצר חייב אותנו לפטר את דני הרוש

דני הרוש פוטר בשבוע שעבר וביום ראשון האחרון כבר נאלץ לעזוב את לשכתו. מנכ”ל עיריית כפר סבא, אשל ארמוני ( בתמונה) פיטר את סמנכ”ל העירייה דני הרוש בטענה שמשרד האוצר חייב את העירייה לפיטורים. אז איך זה שבמשרד האוצר לא שמעו על זה?! 
פרשת פיטוריו של סמנכ"ל עיריית כפר סבא מעוררת סערה ציבורית גדולה. עשרות תושבים שיגרו מכתבים זועמים להנהלת עיריית כפר סבא, מאות תושבים הגיבו בפורטל השרון פוסט (ראה כתבות למטה), והמחאה אף תחריף אם לא תיבדק ההתנהלות בפרשה זו המעוררת סימני שאלה רבים מאוד. 

פניתי לתגובת סגן ראש העיר ממרצ עילאי הרסגור הנדין בשאלה האם התערב בפרשה זו והנה תגובתו "פיטוריו של דני הרוש נעשו בעקבות דרישת משרד האוצר. במצב זה, בו דרישות החוק ברורות וחד משמעיות, לא היתה לי אפשרות לסייע לו. כמי שדוגל במינהל תקין לא אעסיק עובד בניגוד לחוק. אני מעריך את דני הרוש ואת עבודתו. צר לי על כך שנאלץ לעזוב". 

פניתי למשרד האוצר לקבל התייחסות לדרישתם זו ומה רבה הייתה ההפתעה לנוכח תגובת דובר משרד האוצר שהגיב בזו הלשון "משרד האוצר מעולם לא דרש את פיטוריו של דני הרוש". 







בתמונה: דני הרוש

מטעם דני הרוש התקבלה התגובה הבאה "סמנכ"ל עיריית כפר-סבא פוטר בהליך מזורז. ביום 31.8.14, הודיעה ועדת הפיטורין של עיריית כפר-סבא למר דני הרוש כי לאחר שימוע הוחלט לפטרו מתפקיד סמנכ"ל העירייה, עקב מה שהוגדר "אי עמידה בתנאים". העירייה טוענת כי הסמנכ"ל שמונה לתפקידו במכרז, לא השלים לימודים לתואר אקדמי כמתחייב בדין. יש להזכיר כי מר הרוש מונה לתפקידו עוד ב-2010, ובסה"כ סיים עתה קרוב ל-35 שנות שירות ציבורי בעיריית כפר-סבא. יצוין כי אין מדובר בבעיה משפטית שכן קיימת הוראת המרה של השכלה אקדמית בשנות ניסיון ניהולי-מוניציפאלי, ואולם העירייה בחרה שלא להשתמש בהוראה זו כלל, אלא להעמידו בפני ועדת הפיטורין דווקא בעיתוי זה".

עוד נמסר "ניתן להבין, כי לכאורה מדובר בסכסוך בין הרוש ובין צמרת העירייה, אשר גרם למאן דהוא לסמן עבורו את דרכו אל מחוץ להנהלת העירייה. הרוש טוען, כי הטרמינולוגיה של בעיה משפטית היא מגוחכת "מאז ומתמיד, אני הוא זה שהקפדתי על מנהל תקין, שקיפות והתנהלות על פי חוק. ולעיתים היה עליי לעמוד בפרץ. אם מסיבה זו יש חושבים שאין מקום לאנשים כמוני- אין אלא להצטער על כך".

הרוש דמות מוכרת ואהודה בכפר סבא, לא פירט בדבר המשך דרכו; "אני מופתע מעיתוי הפיטורין, ואתכנן את צעדי בנווגע להמשך דרכי", אמר ולא יסף.

בתמונה סגן ראש העיר בשכר עילאי הרסגור הנדין עם בן חמו

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה:"דני הרוש לא השלים את לימודיו ונאלץ לעזוב. דני הרוש נאלץ לסיים את תפקידו כסמנכ"ל בעיריית כפר סבא עקב אי השלמת תואר. דני הרוש שכיהן כסמנכ"ל תפעול בעיריית כפר סבא משנת 2010 סיים בימים אלו את תפקידו זאת, עקב אי השלמת לימודיו לתואר האקדמי הנדרש לתפקיד. כזכור, מינויו של דני הרוש לסמנכ"ל בעיריית כפר סבא במאי 2010 הותנה בסיום תואר אקדמי תוך זמן סביר, דני התחייב בפני משרד הפנים והעירייה לעמוד בתנאי זה. לאור כך אפשרה לו עיריית כפר סבא לצאת ללימודים ואף להיעדר יום בשבוע. במאי 2013 נערכה ביקורת של סגן הממונה על השכר במשרד האוצר במסגרתה התבקשה העירייה להתייחס לעמידתו של דני הרוש בהתחייבות להשלמת הלימודים האקדמאיים. בעקבות ביקורת זו הובהרה לדני חשיבות סיום לימודיו האקדמיים והמשמעויות של אי עמידה בכך. העירייה פנתה ובקשה ארכה נוספת על מנת לאפשר לו לעמוד בהתחייבותו. כשנה לאחר מכן ( יוני 2014) נערכה ביקורת המשך, במסגרתה נמצא כי לא חל שינוי בסטטוס הלימודים וכי הינו רחוק מאוד בלשון המעטה מסיום התואר.
בנסיבות אלה לא נותרה ברירה בידי העירייה אלה לסיים את העסקתו כסמנכ"ל. לא נמצאה חלופה אחרת בארגון שאינה מצריכה תואר אקדמי ושהולמת את מעמדו ואת תנאי שכרו והעסקתו. יש להבהיר כי כל ייחוס אחר לסיום העסקתו אינו נכון ומנוגד לעובדות". 

תגובות