מתנה נכונה בזמן הנכון

תזמון הוא הכל בחיים ומתברר שיש לו משמעות גם בהקשר של מתנות
מי שיודע למצוא את הטיימינג הנכון עבור מתנות או משלוחי פרחים יכול להשיג עולם ומלואו: התזמון קובע את ההתלהבות מהמתנה, את רמת ההפתעה ממנה וגם את הייחודיות שלה.

מתנה מסוימת יכולה לקבל משמעות שונה לחלוטין כשהיא מוענקת בבית עם עלות השחר, או נשלחת אל המשרד בערב. אפשר לראות גם הבדלים בין סיטואציה רומנטית של הענקת מתנה לבין סיטואציה עסקית. לפיכך, אין להקל ראש בחשיבות של מתנה נכונה בזמן הנכון ולכן כדאי להכיר מספר כללי מפתח.

לגזור ולשמור: כללים להענקת מתנה בתזמון מדויק

הכלל הראשון הוא להתאים בין המתנה לבין אופי האירוע. אם מדובר על אירוע משמח כמו יום הולדת, משלוח פרחים לכל אורך שעות היום מהווה את האפשרות הבטוחה. בני משפחה צריכים להשקיע ולשלוח את הפרחים מיד עם עלות השחר, בעוד בני זוג יעדיפו להעניק את המתנה בעצמם בחצות ובדיוק כאשר התאריך מתחלף. עליכם לזהות מראש את היחס בין מי שנותן את המתנה לבין מי שמקבל אותה ולפעול בהתאם.

הכלל השני הוא להבחין בין אירועים טובים או רעים. יש משלוחי פרחים שמטרתם לעודד אדם מסוים לאחר מחלה, פיטורין מהעבודה או חלילה מוות של אדם קרוב. באירועים אלו השאיפה היא להשתמש במתנות בתור אמצעי עידוד. אפשר לשלוח את המתנה בבוקר כדי להעלות חיוך על פני חבר קרוב, או להעדיף להביא אותם באופן עצמאי. המלצה נוספת בהקשר הזה היא לשלב מתנות סולידיות.

האם סוג המתנה משפיע על התזמון?

השקעה של מאות או אלפי שקלים במתנות יכולה לרדת לטמיון במידה ולא מעניקים אותם בזמן הנכון. במידה ומעוניינים לרכוש זר פרחים בתור מתנה לבן זוג או חבר קרוב, אין טעם לבצע את הרכישה ימים רבים לפני האירוע. עדיף לתאם את המשלוח ליום האירוע ולוודא בצורה ישירה או עקיפה האם מדובר על תזמון מתאים. כאשר המתנה נשלחת למשרד או לעסק, אפשר לבדוק מול העובדים מהו הזמן הנוח ביותר. לעומת זאת, בהזמנה של משלוח לבית טווח הגמישות רחב יותר, אולם עדיין כדאי להתייעץ עם שאר בני המשפחה.

אם אתם רוצים למצוא את התזמון המושלם, הקפידו על כללי המפתח ושמרו על ראש פתוח. המתנה היא זו שקובעת את מצב הרוח של מקבל המתנה ולא להיפך. במילים אחרות, כל עוד מעניקים מתנה מכל הלב אין סיבה לבזבז זמן ואנרגיות על תכנונים מיותרים. כדאי ללכת לפי התחושות והאינטואיציות ולבחור מתנות מקוריות. מתנות עושות טוב בכל גיל ורוב מקבליהם לא באמת יתאכזבו גם אם התזמון קצת פחות מתאים עבורם. 

תגובות