מכתב גלוי לראש עיריית כפר סבא וחברי מועצת העיר

פיטורי דני הרוש: מדוע לא נשמע קולו של אף אחד מחברי המועצה פומבית?! מדוע אף אחד לא מצא לנכון לגנות זאת?! להתערב? להיאבק?! לא חורה לכם? לא מזעזע אתכם שמתנהגים כך לאיש משפחה, עובד מסור, רגע לפני החג? הציבור בחר בכם להיאבק על עוולות! לא בכדי לקבל תארים וכדי שתמלאו פיכם מים ברגע האמת! 
אני פונה אליכם בבקשה להתייחסות לפיטוריו של דני הרוש, סמנכ"ל העירייה שפוטר לפני שבועיים.

נראה שיש מי שנוח לו שהפרשה הזו בדומה לאחרות תתאדה ותיעלם מעל פני השטח. לא כך יהיה אני מבטיחה.

אולי הוא לא יחזור לעבודה אך אדאג שכל בית בכפר סבא יידע על השערורייה הזו!

אני מנהלת מאבק נגד פיטוריו של הרוש – עובד מצטיין שנתן את נשמתו בעבודה, ולעובדים.

הרוש נבעט לביתו בטענה כי משרד האוצר דרש את פיטוריו.

ובכן, בדקתי היטב ולמשרד האוצר אין קשר לפיטורים! הם אפילו משתוממים שייחסו להם דרישה כזו.

לדני הרוש לא הוצעה עבודה אחרת בעירייה ! הוא פוטר מהיום למחר! לאחר 35 שנות מסירות.

יכול להיות שהוא התבקש להשלים תואר. אין ויכוח על האמירה הזו והיא לא מעניינת כלל.

תכלס, ניתן היה להמיר התואר בעשרות שנות ניסיון?
ניתן היה להציע לדני הרוש עבודה אחרת?

אני פונה לכל אחד ואחת מכם ומבקשת מכם להתערב עד שהנהלת העירייה תחזור בה מהפגיעה בעובד המסור ותחזיר את הרוש לתפקיד סמנכל העירייה בו כיהן 4 שנים או מנהל אגף איכות הסביבה או כל תפקיד אחר שיימצא מתאים.

העירייה אינה עסק פרטי של אף אחד. העירייה מעסיקה עובדים על פי כישוריהם. לא מעיפים סתם כך ביום בהיר אחד עובד מסור, שבועיים לפני החגים.

ברמה האישית אעיר כי אני תמהה מדוע לא נשמע קולו של אף אחד מחברי המועצה פומבית?! מדוע אף אחד לא מצא לנכון לגנות זאת?! להתערב? להיאבק?! לא חורה לכם? לא מזעזע אתכם שמתנהגים כך לאיש משפחה, עובד מסור, רגע לפני החג? הציבור בחר בכם להיאבק על עוולות! לא בכדי לקבל תארים, הטבות וכדי שתמלאו פיכם מים ברגע האמת!

בברכה,

אירית מרק
iritmark@gmail.com

יצויין כי זו התגובה הרשמית שיצאה מהנהלת עיריית כפר סבא לפני שבועיים:"דני הרוש לא השלים את לימודיו ונאלץ לעזוב
דני הרוש נאלץ לסיים את תפקידו כסמנכ"ל בעיריית כפר סבא עקב אי השלמת תואר. דני הרוש שכיהן כסמנכ"ל תפעול בעיריית כפר סבא משנת 2010 סיים בימים אלו את תפקידו זאת, עקב אי השלמת לימודיו לתואר האקדמי הנדרש לתפקיד.
כזכור, מינויו של דני הרוש לסמנכ"ל בעיריית כפר סבא במאי 2010 הותנה בסיום תואר אקדמי תוך זמן סביר, דני התחייב בפני משרד הפנים והעירייה לעמוד בתנאי זה. לאור כך אפשרה לו עיריית כפר סבא לצאת ללימודים ואף להיעדר יום בשבוע.
במאי 2013 נערכה ביקורת של סגן הממונה על השכר במשרד האוצר במסגרתה התבקשה העירייה להתייחס לעמידתו של דני הרוש בהתחייבות להשלמת הלימודים האקדמאיים. בעקבות ביקורת זו הובהרה לדני חשיבות סיום לימודיו האקדמיים והמשמעויות של אי עמידה בכך. העירייה פנתה ובקשה ארכה נוספת על מנת לאפשר לו לעמוד בהתחייבותו.
כשנה לאחר מכן ( יוני 2014) נערכה ביקורת המשך, במסגרתה נמצא כי לא חל שינוי בסטטוס הלימודים וכי הינו רחוק מאוד בלשון המעטה מסיום התואר. בנסיבות אלה לא נותרה ברירה בידי העירייה אלה לסיים את העסקתו כסמנכ"ל.
לא נמצאה חלופה אחרת בארגון שאינה מצריכה תואר אקדמי ושהולמת את מעמדו ואת תנאי שכרו והעסקתו. יש להבהיר כי כל ייחוס אחר לסיום העסקתו אינו נכון ומנוגד לעובדות".

תגובות