הורי גן גלבוע מתכננים הפגנה ברביעי הבא:”עצוב לנו לשלוח את הילדים לגן הזה”

 
ועד ההורים שלח לראש העירייה וחברי המועצה מכתב נוקב על מצב הגן "אנו נאלצים לפנות אליכם לאחר שכלו כל הקיצים, ולאחר שנעשו פניות על ידי הורי הגן בכל הצינורות המקובלים לראש מחלקת גנים בעיר, לסמנכ"ל העיר ולסגן ראש העיר", כותבים ההורים "גן גלבוע – גן יול"א דתי שנפתח לראשונה השנה כגן יול"א, נפתח עם המון ליקויים בטיחותיים ועם העדר ציוד בסיסי הנדרש לגן".

בחצר: חול מזוהם מלא צואת חתולים. הגדר המקיפה את החצר נמוכה בצורה משמעותית מהגן שממול גן מירון ואף השער שאמור לנעול אותה פתוח לרווחה, דבר שמאפשר לחיות או לבני נוער להתגנב בלילות. הגן סובל מהעדר חמור של מתקנים. אין נדנדות. בחצר יש 2 מתקנים בלבד שפרוסים על רבע משטח החצר. כל השאר מלא בחול. אין בחצר שטח מרוצף עם פינת ישיבה כמקובל בגנים אחרים.

בתוך הגן: אין ציוד בסיסי כמדפים לחומרי ניקוי, אין עזרה ראשונה. משחקים ישנים מאד ובלויים. לא מתאימים לגיל הילדים או לאופי הדתי של הגן. אין ספרים, פינת מרפאה, פינת תאטרון בובות וכו’. הגן נפתח ללא ספר תורה, ללא טלית לחזן. עצוב מאד לשלוח את הילדים המבלים בגן 10 שעות כל יום, לגן הריק והעלוב הזה.

מה שמקומם במיוחד הוא שנעשו פניות כבר דאשתקד על ידי ההורים לעיריה, שהיתה מודעת היטב לנושא ושנתנה הבטחות לפיהן שיפוץ הגן והחצר יעשה כבר בקיץ עוד לפני פתיחת הגן, ואחר כך חזרה בה בגלל סיבות שונות. כאשר פותחים גן חדש, אין לנו שום ספק שכל הבדיקות צריכות להיעשות על ידי העיריה מבעוד מועד. כמובן שההורים נזעמו מאד לגלות כבר במפגש הפתיחה שהגן במצבו אינו מתאים לשימוש, אך התאזרו בסבלנות ופנו לגב’ נגה בצלאל מנהלת מחלקת הגנים ולמר איתן צנעני סגן ראש העיר ואף למר רון קוגמן סמנכ"ל העיריה. 
כעת נודע לנו שבישיבה שנערכה אתמול, התברר שאין מספיק תקציב! זה לא ייתכן! אנו דורשים תיקון כל הליקויים לאלתר ולא יאוחר מלאחר חג סוכות!".

על החתום אפרת נחום מלניק, נעמה דוידזון, טלי נגר וניצן אורן, ועד גן גלבוע, בשם כל הורי וילדי הגן.

וידאל צרפתי עוזר ראש העיר השיב להורים "כידוע גורמי העירייה השונים פועלים על מנת להיות קשובים לצרכים שהעליתם. התנהל תהליך של מיפוי הצרכים וקבלת הצעות מחיר מנותני שירותים רלבנטיים בתחום, כפי שכתב אמש ראש העיר (אשר מלווה את התהליך מראשיתו), אני מבקש לעדכן אתכם בסטאטוס נכון לרגע זה, אני מניח שבימים הקרובים שלאחר החג תראו גם את השינויים בשטח:

1. ההערכה התקציבית לשיפורים בגן עומדת סביב 200 אש"ח.
2. כרגע מועמד תקציב משמעותי של עשרות אלפי שקלים לביצוע עבודות באופן מידי (להזכירכם אנו עומדים בסוף שנת התקציב).
3. היום בשעה 12:00 התקיים סיור בגן בנוכחות אביטל פס סגנית מנהל אגף החינוך מיכאל זלדין, מהנדס מוסדות הציבור, חיים אבן מנהל הבטיחות העירונית , שגית אדריכלית הנוף בעיר והגננת. מטרת הסיור – ניתוב התקציב לתחילת העבודות באופן מיידי על פי תיעדוף לשיקול הגננת יחד עם הגורמים המקצועיים בעיר. נמשיך לעדכן אודות התקדמות הביצוע בגן". 

תגובות