המשרד להגנת הסביבה מבהיר: “הגורם המאשר את מיקומי האנטנות הסלולריות ומעניק להן היתר בנייה הוא העירייה בלבד!”

שוב גרסאות סותרות היוצאות מהנהלת עיריית כפר סבא והפעם על רקע פרשת האנטנות הסלולאריות בשכונה הירוקה מול בית הספר
פרשת האנטנות המסעירה את מאות ההורים בשכונה הירוקה נראית רחוקה מסיומה: ביום ראשון תיכנס אחת הכיתות בבית הספר החדש לשבוע השביתה השלישי שלה. 

בינתיים בית הספר מבוצר בחומות האמורות להגן מפני קרינה לשיטת עיריית כפר סבא המאלתרת פתרונות בדיוק מפליא כמו בפרשת גולדה המדוברת. 

השאלה הגדולה היא מדוע מסרבים ההורים להאמין להנהלת עיריית כפר סבא המרבה בהבטחות. הסיבה אולי נעוצה בשיטה הבאה. שימו לב לתגובת דוברת העירייה ולאחריה לתגובת המשרד להגנת הסביבה. 

דוברת העירייה צאלה וקסמן גונן:"מתוך דאגה לשלומם ובריאותם של הילדים יזמה העירייה פתרון שהינו ראשון מסוגו בארץ וזאת למרות שנושא האנטנות הסלולריות כלל אינו בתחום סמכותה, אלא באחריות המשרד להגנת הסביבה. ….יש להדגיש כי נושא האנטנות הסלולריות כלל אינו בתחום סמכותה של העירייה, אלא באחריות המשרד להגנת הסביבה. אולם העירייה יזמה פתרון הולם ראשון מסוגו בארץ מתוך דאגה לשלומם ובריאותם של הילדים".

גם ראש העירייה, יהודה בן חמו גורס וממשיך להתעקש כי הנושא בכלל לא שייך לעירייה אלא באחריות המשרד להגנת הסביבה  "למרות שהנושא אינו בסמכות העירייה מצאנו פתרון חדשני בכוחותינו", הוא אומר. 

ומה אומר המשרד להגנת הסביבה. הנה תגובתם "הגורם המאשר את מיקומי האנטנות הסלולריות ומעניק להן היתר בנייה הוא העירייה בלבד. המשרד להגנת הסביבה מפקח על רמת הקרינה הנפלטת מהן ואכן האנטנות המדוברות מוכרות לנו היטב ואנו בודקים אותן 24 שעות ביממה ברציפות שבעה ימים בשבוע. רמת הקרינה מהן נמוכה פי 400 מהסף שנקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי ואין כל סכנה הנשקפת מהן". 

אז מדוע בונים בית ספר מול אנטנות סלולאריות אם לא ניתן לבטל ההיתר שלהן? בשכונה ירוקה?! מדוע ניתן היתר? מדוע בשכונה ירוקה יש כה הרבה בעיות איכות סביבה המעיבות על איכות חיי התושבים בשכונה הירוקה בכפר סבא? 

בפרשת גולדה לאחר מאבק התשה ארוך ומייגע לקחו ההורים עורכי דין שייצגו אותם. לא לפני שטרטרו אותם לבית ספר אחר והעירייה הקפידה להכחיש כי קיימת בעיה עם כל מיני מומחים שהביאה. לבסוף, נעשה שם מה שצריך היה מלכתחילה לקרות: הוחלפה כל מערכת הביוב. 

בהוד השרון התושבים ניהלו מאבק נגד אנטנות וסגן ראש העירייה שם יגאל שמעון הורה מיידית על ביטול ההיתר לאנטנה – תוך שהוא פועל למען אינטרס התושבים. 

בכל הקשור לפרשה האנטנות הזו (או מטרדי הריח וכל שאר הבעיות בשכונה הירוקה), הפתרון לא נראה באופק – מה שכן בולט הוא האופן בו לומדים התלמידים מבוצרים בחומות – מראה מזעזע לכל הורה המביא את ילדו לבית הספר בבוקר. 

פנינו זה לא מכבר גם למחזיק תיק איכות הסביבה ממרצ – סגן ראש העירייה בשכר, עילאי הרסגור הנדין שידע להציע הצעות אבל מתגובתו ניתן להבין כי בניגוד לסגן בהוד השרון, לא טרח לנסות לפתור הבעיה ולהתייצב לימינם של מאות ההורים הנאבקים. זו הייתה תגובתו המלאה "תוצאות הבדיקות מראות על קרינה נמוכה הרבה מעבר להמלצות המשרד להגנת הסביבה (מדובר על 0.75% מההמלצה, פחות ממאית מהקרינה המותרת). בחדר בו אני יושב רוב שעות היום יש קרינה גבוהה פי ארבעה. יש רק שתי דרכים אפשריות לשנות את מיקום האנטנות: 1. לשכנע את החברות להעביר את האנטנות למקום אחר מרצונן החופשי. 2. לשנות את החוק. אם תרצי, אקשר אותך עם גורמים מקצועיים בתחום הקרינה שיתנו לך הסברים על הנושא. אני מציע שתפני גם לצביקה צרפתי שיספר לך מה נעשה בעניין". 

צפו בסרטון וראו איך לומדים התלמידים – באדיבות ביקורת בונה שהסריט – לחצו כאן. 



תגובות