עשרות ליוו את הגברת הראשונה של כפר סבא, עדה סורקיס בדרכה האחרונה

עדה סורקיס, האישה הראשונה של כפר סבא, מי שהייתה אשתו של ראש העירייה הראשון של כפר סבא, מרדכי סורקיס ז”ל, נפטרה השבוע בשיבה טובה. רק עשרות הגיעו ללוות אותה בדרכה האחרונה. בת 86 הייתה במותה
עדה סורקיס פעלה ותרמה במשך שנים לקהילת ילדי בית הספר סורקיס שהוקם לזכר בעלה מרדכי סורקיס.

מרדכי סורקיס, החל ימיו בפוליטיקה המקומית כראש המועצה בשנות ה – 50 ולימים כאשר כפר סבא הפכה לעיר, נבחר לראש העירייה הראשון של כפר סבא. מי שכיהן אז לצידו כמנכ”ל העירייה היה זאב גלר ז”ל, שנבחר לימים לראש העירייה.

עדה סורקיס, בעלת שני תארים, הקימה בזמנו 140 מועדוני שוטרים בתחנות המשטרה ברחבי הארץ ובבתי הסוהר.

אחד השחקנים המפורסמים ב”הבימה”, היה אחיה מוסקו אלקלעי ז”ל, אותו הכרנו כירקן ב”חגיגה בסנוקר”, ובסדרה הפופולארית ”האלופה”, כסבא אוסקר.

הוא היה האח היחיד לעדה שלא הביאה ילדים לעולם.

בני הזוג סורקיס התחככו עם מנהיגי המדינה במשך שנים רבות ועצוב היה להיווכח כי בדרכה האחרונה רק חבר מועצה אחד מכפר סבא, עמירם מילר, מכל הקשת הפוליטית הרחבה שהכירה, ליוה אותה בדרכה האחרונה. 

סורקיס הייתה חברה במפלגת העבודה במשך למעלה מחמישים שנה. 

את עדה הכרתי באופן אישי בשנים האחרונות והיא הפכה לי חברה. פעם בשבועיים שוחחנו והיא סיפרה על הבדידות, הסיוע מהשכנים, והכאבים מהם סבלה. בבחירות האחרונות עשתה כל מאמץ לסייע לי וביקשה שאבטיח לה כי את התרומה הראשונה אקח ממנה וכך היה לי לכבוד. תמיד אמרה "ממינקה, את חייבת להצליח, אני מדברת עם כל נהג מונית שאני נוסעת איתו כדי שיצביע לך".

הקשר בינינו היה חם מאוד והיא תמיד הקפידה להזמין אותי לטעימות השוקולודים המפורסמים שהכינה במו ידיה. עד לרגעיה האחרונים הייתה רהוטה ושנונה, בציניות המוכרת לה הבטיחה שאין לה כוונה ללכת לשום מקום ותמיד כמעט בכל שיחה הזכירה בכאב רב על חדר הזכרון של בעלה בבית הספר סורקיס שהוסב לכיתת לימוד רגילה. 

יושבים שבעה בבית המנוחה, רחוב בלינסון 4, כפר סבא, בין השעות 16.30 – 20.00.

יהי זכרה ברוך. 

תגובות