התאחדות הסטודנטים דורשת משר הפנים למצוא פתרון לסטודנטים המתגוררים רחוק מהקלפיות

יו”ר התאחדות הסטודנטים לשר הפנים גלעד ארדן: “ברוב המדינות בעולם לסטודנטים יש מגוון אמצעים להצביע בבחירות במקום לימודיהם ולא רק במקום מגוריהם. מן הראוי שהסדר זה יהיה קיים גם במדינת ישראל”

בישראל לומדים כיום למעלה מ- 310,000 סטודנטים, אשר במקרים רבים מתגוררים במקום מגורים זמני המרוחק מבית הוריהם. כך יוצא שביום הבחירות נאלצים סטודנטים לנסוע הלוך ושוב כדי לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע. רבים מהם, ודאי אלה המתגוררים בפריפריה, נאלצים לותר על האפשרות לנסוע מרחק רב ליישוב שבו רשומה כתובתם במשרד הפנים, רק על מנת להגיע לקלפי ולהצביע. יתרה מכך, סטודנטים העובדים בשכר שעתי, הכורעים תחת הנטל הכלכלי, אינם מקבלים תמורה עבור יום הבחירות ולכן יעדיפו לוותר על זכות ההצבעה. נוסף על כך, תאריך הבחירות אשר נקבע ל-17 במארס, יעמיד סטודנטים רבים עדיין בתקופת בחינות ועל כן זמנם מוגבל מאוד והם עומדים תחת לחץ רב. לאור מגמת הניתוק הגובר של צעירים מפוליטיקה, התאחדות הסטודנטים רואה צורך מהותי בהקלה על ציבור זה.

יש להדגיש ולהוסיף כי ברוב המדינות בעולם לסטודנטים יש מגוון אמצעים להצביע בבחירות במקום לימודיהם ולא רק במקום מגוריהם. מן הראוי שהסדר זה יהיה קיים גם במדינת ישראל. יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי, שיגר היום מכתב בהול בנושא לגלעד ארדן, שר הפנים, בדרישה להקל על הסטודנטים:

"כעת ציבור הסטודנטים בישראל דורש ממך לבדוק אפשרויות אחרות אשר יביאו סטודנטים נוספים לקלפיות. אנו מאמינים כי ניתן למצוא חלופה זמנית לנושא זה אשר תסייע לסטודנטים המתגוררים במרחק רב מהקמפוס בו הם לומדים".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי: "לא יתכן שסטודנטים וסטודנטיות יצטרכו לעבור דרך חישוקים כדי להגיע לקלפי. אנו דורשים למצוא פתרון מיידי לאותם הסטודנטים שבשל מקום לימודיהם נאלצים לוותר על מימוש זכותם הדמוקרטית להצביע בבחירות".

תגובות