פיצוי כספי לנהג אוטובוס שחטף מכות מצעיר בכפר סבא

נהג אוטובוס שהתעמת עם צעיר לא תיאר לעצמו שוויכוח סתמי יהפוך לתגרה של ממש בעקבותיה יועבר לבית החולים לטיפול רפואי
על פי כתב האישום, בחודש אוקטובר אשתקד, ​ התגלע ויכוח בין הנאשם שנהג ברכב לבין נהג אוטובוס אגד איתן אליהו​, ​במהלכו יצאו הנאשם והמתלונן מרכבם והיו ביניהם חילופי דברים וקללות. בתגובה לקללות אמר המתלונן לנאשם "זוז יא נבלה".

בהמשך, עלה ה​נהג חזרה לאוטובוס​ ואז לקח הנאשם מנעול הגה מרכבו, עלה לאוטובוס והיכה את ה​נהג בשתי ידיו ובגופו תוך שהוא גורם לו לפציעות בגינן פונה לקבלת טיפול רפואי.​ לאחר מכן, השכיב הנאשם את ​נהג האוטובוס על הספסל שמאחורי כיסא הנהג, תוך שהוא מכה ​בו באמצעות מכות אגרוף.

בהמשך, נכנס לאוטובוס נהג אגד אופיר גרמאי וניסה להפסיק את תקיפת המתלונן בידי הנאשם על ידי שמשך את הנאשם אל מחוץ לאוטובוס. בתגובה, תפס הנאשם את אופיר בעניבה ובחולצתו ודחף אותו אל עבר גדר סמוכה. עקב הדחיפה נפלו משקפיו של אופיר, בשווי ונשברו.
​ בהמשך למעשים אלה, אמר הנאשם לאופיר: "גם אם אני אשב 40 שנה אני אמצא אתכם".

הנאשם כבן 21 שנים, נעדר עבר פלילי, השתחרר משרות סדיר בצה"ל בספטמבר 2014.

​שופט בית המשפט השלום בכפר סבא, אביב שרון, התחשב בהודאתו של הצעיר וקבע בגזר הדין כי "הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירות על ידי הנאשם הוא שלמות הגוף והנפש של אזרחי המדינה, שלוות החיים והביטחון האישי והיכולת לקיים שיגרת חיים תקינה מבלי לחוש מאוימים או חשופים לפרצי אלימות ובריונות ברשות הרבים. כך כאשר מדובר בהגנה על אזרחים בכלל וכך כשמדובר בהגנה על נהגים ציבוריים המעניקים שרותי הסעה לציבור הרחב בפרט​". ​

​השופט התחשב כאמור בנאשם וקבע כי יש הצדקה לחרוג ממתחם העונש ההולם, וזאת משיקולי שיקום. ​"|הנאשם הודה בביצוע העבירות, נטל אחריות, חסך מזמנו של בית המשפט ושל העדים וחסך מן המתלוננים את מעמד מסירת העדות בבית המשפט​ ולכן גזר עליו 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שרות ​וקנס בסך 1,500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו. פיצוי כספי למתלונן, איתן אליהו, בסך 4,000 ₪. ​ופיצוי כספי לאופיר גרמאי, בסך 1,000 ₪.

תגובות