מחריפות התלונות נגד איכות המים בכפר סבא

גל תלונות נגד איכות המים ממשיך:  הרקע לירידה באיכות המים וגל התלונות בכפר סבא הוא מדיניות הרשות הממשלתית למים ולביוב בכל הנוגע לאספקת מי “מקורות” במהלך עונת החורף.

במפעל המים טוענים כי “מטעמים של טובת משק המים הלאומי, מחייבת המדינה, באמצעות הרשות הממשלתית למים ולביוב, את מפעלי המים בעלי מקורות מים עצמיים, ביניהם מפעל מים כפר סבא, להשתמש בתקופת החורף בלבד, בין החודשים דצמבר 2014 ועד מרץ 2015, במי המוביל הארצי, המורכבים בתקופה זו בעיקר ממים מותפלים, מהולים עם מי כנרת ובמקרים נדירים, מהולים גם עם מי קדוחים.
המים הזורמים במי המוביל הארצי בתקופה זו הם מים באיכות מי שתייה, השונה מאיכות המים המסופקים על ידי קידוחי מפעל המים כפר סבא. המעבר מאספקת מים ממי קדוחים למי המוביל הארצי בתקופת החורף הנוכחית, כמפורט לעיל, עלול להביא לשינויים בטעם וריח של המים. יודגש, כי מי “מקורות” הזורמים במוביל הארצי, עומדים בכל התקנים של משרד הבריאות והינם ראויים לשתיה”.

למרות שבשנה שעברה החליט בן חמו להתערב ולעבור בחזרה לשאיבה מקומית מה שהחזיר את איכות המים לעשרות אלפי בתי אב, השנה נמנעו ראש העירייה ואיציק יואל מפניה לרשויות. 

יו"ר הנהלת מפעל המים איציק יואל:"אנו עורכים בדיקות קבועות כל יום וכמות הכלור המוזרקת למיים היא בכמות המותרת ואינה חורגת (מוזרקת ע"י מקורות) אין מה לעשות. התקנות חלות עלינו וזה ימשך כל החודשים דצמבר מרץ. העינוי הזה כהגדרתך הוא נחלת כל תושבי ישראל ממים המסופקים ע"י הספק הלאומי מקורות. מציע להעביר התלונות לחברת מקורות ורשות המיים". 

תגובות