יחידת הכלבנים של עיריית רמת-השרון ומתנדבי “איחוד הצלה” ערכו תצוגת ראווה

יחידת הכלבנים של עיריית רמת-השרון ומתנדבי “איחוד הצלה” ערכו לאחרונה תצוגת ראווה מרתקת לצעירים מארצות-הברית, חברי משלחת מפרויקט “תגלית”‎. האורחים האמריקאים הגיעו לאתר האימונים של יחידת חילוץ הכלבנים של עיריית רמת השרון במערב העיר, שם צפו בפעילות המשותפת של היחידה עם מתנדבי “איחוד הצלה”, אשר בכוחות מאוחדים משלימים את פעולות האיתור, החילוץ והטיפול בנפגעים באזורי אסון וזאת בהובלת אגף הביטחון בעירייה. תרגיל הראווה החל בצפייה של חברי משלחת “תגלית” בתרגילי סדר של יחידת הכלבנים ולאחר מכן צפו באיתור מס’ נפגעים מדומים ע”י הכלבים, חילוץ הנפגעים וטיפולם ע”י מתנדבי סניף דרור.

בתצוגת התכלית הוצגו היכולות המרשימות של יחידת חילוץ הכלבנים באיתור נעדר, באתר ההרס המדומה במערב העיר וחילוצו מן ההריסות. לאחר מכן טופל "הנפגע" ע"י מתנדבי איחוד הצלה ופונה ל"טיפול רפואי"- כל זאת לעיניהם של עשרות צעירים אמריקאים, שהגיעו לצפות בפרויקטים ייחודיים בקהילה, במסגרת מסע "תגלית".

"תגלית" הינו ארגון חינוכי ללא כוונת רווח ומיזם ציוני שהוקם על מנת להילחם בתופעת ההתבוללות של הדור הצעיר היהודי בתפוצות וכדי לחזק את הקשר שבין צעירי התפוצות לישראל. המיזם הוקם בשנת 1999 כשותפות ראשונה במינה של פילנתרופים יהודיים עם ממשלת ישראל ועם הקהילות היהודיות ברחבי העולם. תגלית, כשמה, מעודדת את משתתפיה, שלרובם זה ביקורם הראשון בישראל, לגלות משמעות חדשה בזהותם היהודית האישית ובקשר שלהם אל ההיסטוריה ואל התרבות היהודית.
בימים אלו משתתפי מסע "תגלית" מארה"ב, תרים את הארץ בניסיון "לשאוב" ולספוג מן ההוויה הישראלית. כחלק מהמסע מבקרים המשתתפים ונחשפים לפעילויות של עמותות התנדבותיות שונות ומגוונות. לאחרונה הגיעו משתתפי המסע לרמת השרון ולאחר סיור בחטיבת קלמן בעיר, נפגשו עם חניכי ה"צופים", ביקרו בעירייה ועוד.

המתנדבים מיחידת הכלבנים ומתנדבי "איחוד הצלה" זכו לתגובות חמות ביותר מהאורחים האמריקאים על המפגן המרשים, שכן לרבים מהם הייתה זו חוויה ראשונית, לצפות בתרגיל הצלה מסוג זה. לאחר התרגיל, נשמעו תגובות ייחודיות מהצעירים, שציינו כי שאיפתם ביום מן הימים, היא לעלות ארצה ולהצטרף לכוחות המתנדבים.

תגובות