קינוחים לאירועים – לא רק סופלה שוקולד

עם ישראל ידוע באהבה שלו לטעם המתוק, לאכילת קינוחים ובציפייה למנות האחרונות. כאשר מדברים על קינוחים ומתוקים עדיף שיהיה בכמה שיותר צבעים, כמה שיותר גדול וכמה שיותר מתוק.

כאשר מדובר באירועים, הקינוח הפופולרי ביותר הוא סופלה השוקולד, אך ישנם עוד מגוון עצום של קינוחים טעימים ומומלצים יותר. במאמר זה נסביר אילו עוד קינוחים מומלץ להזמין לאירועים ואילו קינוחים יכולים להפתיע את האורחים שלכם מלבד סופלה שוקולד.

קינוחים באירועים

קינוחים באירועים מגיעים לפי סדר קבוע, בדרך כלל בסוף הארוחה. לאחר שהמנות הראשונות והמנות העיקריות מגיעים סוף סוף הקינוחים. הקינוחים נחשבים לדבר שכולם מחכים ומצפים להם. כמעט בכל אירוע יש את מנת הסופלה שוקולד אך חשוב לזכור כי אם אתם מעוניינים לעשות אירוע ייחודי ובלתי נשכח אולי שווה לנסות להיות יתר יצירתיים ולחשוב על קינוחים מקוריים יותר כך למשל ניתן להגיש טירמיסו שוקולד, גלידת סורבה בטעמים, קינוחים בשילוב פרות וכדומה. קינוחים מקוריים יגרמו לאירוע שלכם להיות אירוע בלתי נשכח. היום ניתן לראות שפים, טבחים ואנשי מקצוע רבים בתחום האוכל מנסים ליצור מנות קינוחים ייחודיות ומרשימות וכן נעשים נסיונות רבים ליצור מתכוני קינוחים מקוריים.

מדוע קינוחים מגיעים דווקא בסוף הארוחה?

כל אחד יודע שמנות הקינוחים מגיעות לאחר הארוחה, כלומר, לאחר שכולם מסיימים לאכול. מדוע הקינוחים, שלרוב כולם מחכים להם, יוצאים דווקא אחרונים? אולי תתפלאו לדעת שאין סיבה ממשית לכך שקינוחים מגיעים דווקא בסוף הארוחה. הסיבות האמתיות לכך הן סיבות שאמורות להעצים תחושות. להלן מספר סיבות להגשת הקינוחים דווקא בסוף הארוחה:

להשאיר טעם טוב – בהרבה אירועים רוצים שהאורחים יצאו עם תחושה טובה, שיהיה להם טעם טוב לפני שהם מסיים את האירוע. הקינוחים, שמוגשים בסוף הערב, עוזרים לאורחים היוצאים לזכור את הטעמים המתוקים וכך לחזור הביתה עם טעם טוב ומתוק.

החלפת טעמים בפה – כאשר אוכלים ארוחה כבדה, ארוחה בשרית עם כמות גדולה של אוכל בדרך כלל הסועדים רוצים להעביר את הטעם של הבשר, השמן, המתבלים והאוכל שאכלו. הקינוחים עוזרים להעביר את הטעם הכבד של האוכל לטעם קליל יותר ולטעם מתקתק.

רענון לאחר ארוחה כבדה – קינוחים מגיעים בצבעים שונים ובטמפרטורה קרירה (לרוב). הטמפרטורה הקרירה עוזרת לסועדים להתעורר לאחר ארוחה כבדה. בנוסף, ארוחה כבדה בדרך כלל גורמת להרגשה של נמנום, הקינוחים עוזרים לקבל מרץ ואנרגיה בעקר בזכות העובדה שברוב המקרים קינוחים כוללים סוכרים ומתיקות.

קינוחים נוספים מלבד סופלה שוקולד

כאמור, כאשר חושבים על קינוחים מיד עולה מחשבה על קינוח הסופלה שוקולד. זה נכון שמדובר בקינוח מיוחד ואכן טעים אך יש קינוחים נוספים לא פחות טובים שיכולים להפתיע את האורחים ולתת מקוריות וייחודיות באירוע שחוגגים. בהרבה אירועים מגישים קינוחים כאשר יש מספר של קינוחים הכוללים שוקולד בתוכם, הסופלה שוקולד הוא קינוח מלא בשוקולד ולכן אינו ייחודי ואינו מוסיף מקוריות בתפריט הקינוחים. להלן מספר קינוחים שכדאי לחשוב להוסיפם בתפריט הקינוחים באירוע הקרוב:

עוגת פאי – אחד היתרונות בעוגת הפאי הוא שהיא יכולה להגיע במגוון גדול מאד של טעמים. הפופולרית ביותר היא הפאי תפוחים אך יש גם פאי דובדבנים, פאי תותים וכדומה. עוגת הפאי היא עוגה עשירה בטעמים ומרעננת לאחר ארוחה כבדה.

מלבי – אחד הקינוחים הנחשקים ביותר, במיוחד בישראל. מיץ הורדים והג’ל הלבן נותנים אנרגיות במתיקות שלהם והקרירות של המנה גורמת לרענון בגוף. היתרון המשמעותי ביותר במלבי הוא שהמנה אינה גורמת לתחושה של שובע, ניתן לאכול מספר מנות ולא להרגיש מלאים.

גלידת סורבה – קינוח מדהים וטעים הוא גלידת הסורבה, גלידה על בסיס מים כשרה פרווה. הגלידה מגיעה במגוון עצום של טעמים ובניהם לימון, מנגו,מלון, שוקולד ועוד. היתרון של מנה זו היא הטעם החמצמץ שלה הנותן טעם אחר בפה.

לסיום…קצת על עונות השנה

כמו כל אוכל, קינוחים מחולקים לפי עונות השנה כך שיש קינוחים המתאימים לקיץ ויש קינוחים המתאימים יותר לחורף. ההתאמה של הקינוח לעונה השנה נבחרת בעיקר לפי מרכיבי הקינוח ולפי ערכים תזונתיים.

בתקופת הקיץ מומלץ לבחור קינוחים המשולבים עם פרות העונה, כך מתחשבים באנשים השומרים על דיאטה, נותנים לסועדים הזדמנות לטעום מפרות העונה ומוסיפים צבע למנות האחרונות. אבטיח, מלון, אגסים, תפוחים וכדומה יכולים להיות מנה אחרונה טעימה וקינוח הסוגר את הארוחה עם טעם טוב
בתקופת החורף הקרירה ניתן לשלב גם את פרות העונה ואת פרות ההדר. אשכוליות, תפוזים, תותים עם קצפת, גויבות וכדומה יכולים להיות מנות אחרונות מדהימות וטעימות שהאורחים ישמחו לראות בסוף הארוחה.

שיהיה בתיאבון

תגובות