ניצחה: לאחר שנתיים קשות של מאבק ארוך הוחזר הבן לאמו

לפני קרוב לשנתיים החלה אמא אמיצה אחת מכפר סבא שאגף הרווחה החליט להוציא לה את הילד מהבית למשפחת אומנה להיאבק להחזרת בנה הקטן.
.
כששמעתי על הסיפור שקרע את הלב לכל מי ששמע אותו גייסתי אז את המלאך המסייע, עו”ד מושיקו מלכה מכפר סבא שהלך איתה יד ביד וניהל את המאבקים הראשונים.

מאז היא עברה דרך ארוכה ומפרכת, הפגנות, מאבקים עם עזרה של עוד מאות ואלפים שהזדהו עם הכאב העצום, מלחמות אינסוף, הערות מעליבות מהעובדת הסוציאלית על לבושה ועוד עוד.

בשבוע שעבר היא התקשרה לספר לי שהילד הוחזר הביתה בצו בית משפט.

הפרשה הזו, באה ללמדכן, נשים יקרות שעוברות תהליך דומה: אל תוותרו! הילחמו! היאבקו כמו הלוחמת הזו שלא רצתה דבר בעולם פרט להחזרת בנה הביתה. לקח קצת זמן אבל מהו זמן לעומת נצח.

גאה בך אמא יקרה. האמנתי בך אז ויותר חשוב מזה, את האמנת בעצמך! לכן ניצחת את הבירוקרטיה!
בעקבות המקרה החליטה חברת מועצת העיר מהאופוזיציה ענת קלומל להעלות הנושא לסדרהיום במועצת העיר ולבקש מחברי המועצה להצטרף אליה ליוזמה להקמת ועדת בדיקה שתבדוק ההתנהלות באגף הרווחה "לבדוק ולדווח למועצה מהי רמת השירות שנתנה על ידי אגף הרווחה, זמן ההמתנה לקבלת שירות/ טיפול , הגופים המעורבים – הם עבדו על פי הנהלים, האם נפגשו עם ההורים ועם הילדים, האם וכיצד אובחנו הנסיבות שגרמו לשחיקה של המטופלים, האם יכלו להקל עליהם ולפתור את הבעיה בזמן קצר יותר ובצורה מועילה. לשקול הקמת ועדת ביקורת חיצונית שתבחן את המקרים הללו". 




חברת המועצה ענת קלומל

קלומל:"השאלה הנשאלת: מדוע האם היתה צריכה להאבק קרוב לשנתיים, אשר במהלכם לא יכלה לראות את בנה, אפילו במרכז קשר המצוי בעיר כפר סבא. להזכירכם שזמן הכנת תסקיר לבית משפט לוקח בדרך כשבועיים אבל בכפר סבא בין שנה לחודשיים במקרה הטוב, איך יתכן? מדוע נאלצה להאבק מול אגף הרווחה ולשאוב כוחות "יש מאין" כדי לחזור ולהיות אם לבנה. האם אנשים צריכים להאבק על ההורות שלהם מול רשויות הרווחה, כאשר לבסוף בית המשפט פוסק לטובתם? מהו תהליך הסקת המסקנות שמתבצע לאחר פסיקה שכזאת?". 

ענת ניסקי מנהלת אגף הרווחה בעיריית כפר סבא: "מדובר בילד שהוצא מהבית ע"י אגף הרווחה בבני ברק שם התגוררה האם עקב היותו בסיכון על רקע תפקודה. האם נתנה מידע פיקטיבי ואמרה כי היא מתגוררת בעיר. כשהתברר לנו כי המידע אינו נכון הוחזר הטיפול לאגף הרווחה בעיר המגורים בני ברק לפני כשנה וחצי. חשוב להדגיש כי אין למקרה הזה כל קשר לנושא התסקירים וכי לא הייתה בעיה של תסקירים במקרה זה".

תגובות