עיריית כפר סבא החליטה להפסיק את הסיוע בהקצאת מקלט חינם לעמותות החסד בכפר סבא

לאחר למעלה מעשור בהם פועלים, קרני ראובן למען משפחות בהן יש חולים במחלות קשות ומאיר אסולין בסיוע התנדבותי למשפחות בכפר סבא, הודיעה להם העירייה בשבוע שעבר :”אין יותר מקלט חינם לפעילותך. רוצה? תשלם!”
קרני ראובן הפועל ממקלט בשכונת אליעזר למען משפחות בהן יקיריהן חולה במחלה קשה מסייע מזה שנים למאות או לא אלפים. לפני שבועיים קיבל הודעה: עליך להחזיר את המקלט, או שתתחיל לשלם שכירות".

גם מאיר אסולין העומד בראש עמותת "פנים מוארים", הפועלת מתוך מקלט ברחוב הזית 7 בשכונת גבעת אשכול במזרח העיר, מסייע כבר 10 שנים ויותר למשפחות אבלות.

אסולין, נרתם לצייד אותן מיידית בעת הצורך באוהל אבלים, ציוד הגברה, שולחנות וכסאות ועוד, קיבל הודעה בשבוע שעבר מעיריית כפר סבא כי לא יוכל יותר לפעול מהמקלט אלא אם ישלם שכר דירה.

יצויין כי העמותה פועלת ללא מטרות רווח, מסייעת 24 שעות – שבעה ימים בשבוע בהתנדבות מלאה "אני פועל למעלה מעשור למטרה אחת בלבד – חסד של אמת", אומר אסולין "הופתעתי מאוד לשמוע על ההחלטה הזו, הרי במקום לסייע לעמותת כמו שלי העוזרות לציבור אז העירייה רוצה כסף?! מה ההגיון? זה הכל נתינה וחסד, עזרה לזולת אצלינו. איך הגענו למצב כזה? במקום לתת גיבוי אז באים לסגור דבר כזה?! זה בסך הכל משמש לאחסון, אין הרי פעילות מסוג אחר במקום. כל הציבור צריך לדעת שראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו החליט להפסיק עשייה של למעלה מעשור בגלל כסף, מה, חסר כסף לעירייה? במקום לעזור סוגרים אותנו?! אף אחד לא יכול להבין את ההגיון הזה!".

איך התושבים הגיבו כששמעו על ההחלטה?

"כולם המומים, התקשרו אלי אנשים והם לא מאמינים, אומרים לי אתה נותן את הנשמה בהתנדבות ועכשיו רוצים לקחת לך את המקלט? אני מפנה את כולם למר בן חמו שסגר את המקום". 

מה יהיה עם כל הציוד שבעזרתו סייעת?

"זה ציוד שאספתי במהלך השנים כדי לעשות טוב ולעזור לאנשים, עכשיו הם באים והורסים את הכל במכה אחת. אם יקחו את המקלט אז אין ברירה, אאלץ לסגור את המקום. אני מאוד מאוד מאוכזב. זה בא בהפתעה. פתאום באו אמרו ‘תפנה’, ככה סתם, בלי סיבה. אני לא מוצא שום הגיון בזה שהעירייה פתאום מבקשת כסף מעתותת חסד. מי שמע על דבר כזה? איך אוכל להמשיך לעזור לאנשים אם יסגרו את המקלט? לא אוכל לצערי. עשיתי הכל מהלב, מהנשמה. אני רוצה לומר ליהודה בן חמו שמה שהוא עשה לי עכשיו עם הפסקת הפעילות לא נעשה באף עירייה בכל הארץ. בכל מקום מסייעים לעמותות, נותנים יד, פה הוא החליט וזהו. מעולם צלא ביקשתי ממנו סיוע, אז במקום להעריך, הם באים לסגור? זה מעשה לא הגיוני בעליל, שהציבור ישפוט את מעשיו. את כל הפניות שאקבל אפנה ישירות אליו". 

מהעירייה נמסר בתגובה:"שימוש במקלטים עירוניים יכול להיעשות לאחר חתימת חוזה עם העירייה להסדרת השימוש במקלט. שוכר המקלט בשכונת אליעזר לא עמד בהסכם, צבר חובות, ומילא את המקלט בחפצים בניגוד להוראות פיקוד העורף. לאחר שניתנו לו מספר התראות הוא קיבל הוראה לפנות את המקלט ופינה אותו מרצונו. לגבי המקלט ברחוב הזית/הרימון, ניתנה לשוכר הזדמנות להסדיר את החוזה ואף ניתנו לו מספר התראות. משלא עשה זאת הוא יפונה כחוק". 

בתמונה: מאיר אסולין

 

תגובות