משלחת של נשים מובילות דיעה ממקסיקו ביקרה בכפר סבא

משלחת של נשים מובילות דעה ממקסיקו, הגיעו לישראל כדי להכיר, ללמוד, לשוחח ולהחליף דעות עם נשים בישראל בנושא השוויון בין המינים.

הנשים שהגיעו הן נשים שנמצאות במשרות בעלות אפשרות לקבוע מדיניות.
חברת פרלמנט מסטייט (מדינת) Baja California העומדת בראש הועדה לקידום מעמד האישה.

מנכלית של עמותה להעצמה כלכלית של יותר מ 60,000 נשים בכל רחבי מקסיקו
מנהלת בנק למשכנתאות שמעודד ועוזר לנשים לפתוח וליצור מקומות עבודה בכפר המקסיקני
מנהלת משרד חקלאות ופיתוח הכפר מסטייט (מדינת) Tlaxcala המשלחת מנתה כ שבעה משתתפים.
נציגת מועצת העיר Puebla מנהלת הועדה לקידום מיגדרי באוכלוסיות חלשות.

את הקבוצה הביאה לארץ ניצה לוי שוטלנדר כפר סבאית שעובדת במקסיקו עם נשים בכפר, עוסקת בהעצמה כלכלית ומפתחת איתן מיזמים יצרניים עם טכנולוגיות וידע ישראלי.

הקבוצה ביקרה בכפר סבא, נפגשה שמעה על העיר מראש העיר יהודה בן חמו, מנכלית העיר אושרת גני גונן, נסיה שטרסבורג יועצת רה”ע לקידום מעמד האישה ונשים ממועצת העיר .

נפגשנו עם מנהל חט. שזר טובי רוזנברג יועצות החטיבה ותלמידים שסיפרו על לימודי המיגדר בביה”ס.

ביקרנו והכרנו את המיזם שמפעילה SunDick של בנות בקהילה ולבסוף אכלנו ארוחת צהרים טובה בכיכר השוק במסעדת james שם נפגשנו על קפה ועוגה עם מירי מפקדת העיר כפר סבא פליאה קטנר, יו”ר הודעה לקשרי חוץ וערי תאום, יו”ר ועדת נגישות לנכים ונסיה שטרסבורג יועצת רה”ע שסיפרו והרחיבו על הפעילויות של מועצת הנשים, ובכלל פעילויות העיר בתחום המגדרי.
משתתפות המישלחת הודו מאד על ביקור מעניין ומצפות לשתפ בעתיד.


במשך השבוע ביקרה המישלחת ונפגשה עם נשים ב”רוח הנשית”, בקיבוץ מצר, בעמותת “גבהים”, נפגשנו עם נשים דרוזיות מובילות בדלית אל כרמל (מהנדסת המועצה היא אישה) , הנספח הכלכלי של מקסיקו בישראל וביקרה במקומות קדושים לנצרות.

בסיכום השבוע הביעו הנשים את התקווה והרצון להתחיל ולעבוד יחד עם הנשים הישראליות ולקדם את מעמד האישה במקסיקו יד ביד עם נשים ישראליות.

 

תגובות