ישיבת מועצת העיר בכפר סבא: הסוערת ביותר מאז תחילת הקדנציה

“מכירים את הסצנות בסרטים שבהן המון זועם עם קלשונים מאיים לפרוץ אל תוך ארמון השליט המנותק? כך נראתה ישיבת מועצת העיר אתמול, שהייתה הסוערת ביותר מאז תחילת הקדנציה. נראה שכל מחדלי השלטון הנוכחי התרכזו לישיבה אחת, כל האטימות, חוסר השקיפות, הזלזול בתושבים ואפילו הודעה אחת בסוף, לאחר שרוב הקהל עזב, ששיקפה את הזחיחות של הנהלת העיר שהשתלטה לנו על העיר”, כך פותח ומתאר סגן ראש העירייה לשעבר, עילאי הרסגור הנדין שפרש מהקואליציה לפני כשנה.

אזרחים נותרו מחוץ לאולם המועצה ומפקד המשטרה הוזעק.

לצפייה בסרטון לחצו כאן 

כבר בשלב השאילתות התפוצצה הישיבה. הורים לילדים בגני היול”א, נדחקו אל החדר הקטן בו מתקיימת הישיבה ונדהמו לנוכח תשובות העירייה לשאילתות שהוגשו. הם זעקו את זעקתם, ניסו להשמיע את סיפוריהם על גננות חסרות אונים שכוח האדם הקטן שלרשותם לא מאפשר השתלטות על אלימות קשה ואף תקיפות מיניות שחוו ילדיהם. הישיבה הופסקה וחודשה רק כעבור דקות ארוכות.

בתמונה: מפקד המשטרה אריאל ישראלוב 

תמונות : תומר דואק

לצפייה בסרטון לחצו כאן 

סערת הרגשות של הקהל המשיכה כשנדחתה ההצעה בנושא ביטול תוכנית המתאר. עילאי הרסגור הנדין:”מדובר בתוכנית שהעבירו במחטף תוך הטעיית חברי מועצת העיר והסתרתה מהציבור. הגיעו תושבים מרחבי העיר ובעיקר ממזרחה, שכמוני סובלים ממפגעי זיהום אוויר קשים ובקרוב יקום בקרבת ביתם אזור תעשייה מזהם חדש”.

מירית שקד. ממובילות המאבק נגד תכנית המיתאר

סביב עניין גני יול”א – הפעם בהצבעה החליטה הקואליציה של ראש העירייה המורחק שלא לבטל את התוכנית שתפגע בתנאי הילדים והסייעות.

לקראת סוף הישיבה, לראשונה בקדנציה, הפסידה הקואליציה בהצבעה. ברוב קולות הוחלט לבטל את המינוי הפוליטי ללא מכרז של סמנכ”לית העירייה ולבטל את התקן שהוקצה לה. ואז התרחש רגע מכונן: מנכ”לית העירייה הודיעה שהיא מתכוונת להתעלם מהחלטת מועצת העיר ולא לבצע אותה.
“כן, קראתם נכון: מנכ”לית העירייה, שאינה נבחרת ציבור ואינה תושבת כפר סבא, עובדת עירייה שמועסקת על ידי הציבור, מחליטה שהחלטות נבחרי הציבור הן חסרות כל משמעות. היא כמובן לא חייבת לבצע את החלטותינו. אף אחד לא מכריח אותה לעבוד בעיריית כפר סבא. בכל חברה מסחרית מנכ”לים שאינם מעוניינים לבצע את החלטות הדירקטוריון מסיקים מסקנות ומתפטרים. כך אני מצפה גם ממנה לעשות. נשמע הזוי? בהחלט. אך אלה פרפורי הגסיסה של שלטון ששכח את תפקידו ואת שליחותו. יהיה כאן הרבה יותר טוב. השינוי מתקרב מדי יום”, כך לדברי הרסגור.

מכיוון הקואליציה נשמעו רחשי אי נוחות לכל אורך הישיבה. בשעות הבוקר שלמחרת הישיבה קרה דבר מוזר: סרטון הישיבה נעלם כליל מאתר העירייה האמורה לשדר אותו בשידור חי ערב הישיבה.

רוויטל לן כהן אמרה במהלך הישיבה ‘יש גבול ליכולת שלכם לסרס את חברי המועצה’.

אורן כהן אמר לצרפתי ‘במקום לצאת למכרז כי אתה צריך, כי זה החוק, אתה אומר שאתה מוכן להתפשר איתנו…’

איתן צנעני פנה למנכ”לית העירייה, אושרת גני גונן :”התפקיד שלך פה זה ליישם את ההחלטות המתקבלות בשולחן זה ע”י מועצת העיר ולא להטיף לנו מוסר”.

צביקה צרפתי התעלה על כולם, למרות מחאת ההורים הזועקים, פשוט המשיך להצעת הסדר הבאה ובתחילת הישיבה אמר “הישיבה תתקיים על אפכם וחמתכם”.

צביקה צרפתי. ממלא מקומו של בן חמו 

 

ממטה המאבק להסרת תכנית המיתאר, נמסר בתגובה: למרות אכזבתו מתוצאות ישיבת המועצה אתמול, לצערנו תוצאה זו הייתה צפויה. אנו רוצים להודות ל11 חברי המועצה  מהקואליציה והאופוזיציה , אשר הובילו מהלך לדיון במליאת ועדת התכנון, כפי שהם חתמו ונימקו במכתב בקשתם :  “בכדי להביא בפני המליאה את הצעתנו למשוך את תוכנית המתאר מהועדה המחוזית” ואנו מאמינים שישארו מאוחדים, ייצגו אותנו נאמנה ויצביעו בעד משיכת תוכנית המתאר של כפר סבא, לצורך עריכתה מחדש , תוך שיתוף ציבור ראוי ותקין. אנחנו פונים לכל חברי המועצה, קואליציה ואופוזיציה גם יחד: בישיבת המליאה כל אחת ואחד מכם צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו: האם באמת למדתי והכרתי לעומק את התוכנית? האם הבנתי את משמעות ההשלכות ההרסניות שלה?  ולהצביע עם האמת שלו לטובת איכות חייהם של תושבי כפר סבא”.

תגובות