משועממים? 3 דברים שאפשר לעשות ולשמור על מקום העבודה

גם אנשים שמרוצים במקום העבודה שלהם עלולים לחוות שעמום. הדרך לפתור את הבעיה בלי לוותר על המשרה היא לשקול תואר שני, לפתח מיומנויות נוספות או במידת הצורך להחליף תפקיד. הנה כל הפרטים

שמירה על מקום עבודה היא משימה מורכבת שמחייבת חלק מהעובדים להתפשר. כתוצאה מכך, יש הרבה אנשים שמחליטים להחליף מקומות עבודה לעיתים קרובות ולנסות למצות את הכישורים שלהם במקומות חדשים. לחילופין, אנשים שמרוצים במקום העבודה עלולים גם כן להרגיש שעמום אבל עבורם התפטרות היא לא אופציה.

אז מה כן אפשר לעשות כדי להרגיש אתגר בלי לוותר על מקום העבודה? הנה 3 אופציות:

  1. תואר שני

כמעט כל מקום עבודה שמכבד את עצמו יעודד אתכם לצאת וללמוד לתארים מתקדמים. עם תואר שני במנהל עסקים למשל, תקבלו פרספקטיבה שונה לגמרי על מה שמתרחש במשרד, תבינו שיקולים אסטרטגיים ותוכלו להראות מעורבות גבוהה. עוד במהלך הלימודים תפיגו את תחושת השעמום באמצעות קורסים מרתקים, כאשר לאחר מכן גם תקבלו הטבות מס ותוספות שכר.

תואר שני מתאים לבעלי תואר ראשון במקצועות שונים והוא לא חייב להיות באותה דיסציפלינה שבה למדתם כסטודנטים. עם זאת, רצוי לוודא שמסלול הלימודים לא מתנגש עם ימי העבודה ומאושר על ידי הגורמים המוסמכים לכך. תנאי הקבלה לתואר השני משתנים בין מוסדות הלימוד ונקבעים לפי התחום שבו תבחרו.

  1. פיתוח מיומנויות נוספות

יש הרבה מיומנויות שתוכלו לפתח לבד ובאופן עצמאי תוך כדי שמירה על מקום העבודה. החל מבישול, דרך נגינה ועד גלישה, סביר להניח שתמיד תמצאו פעילות מאתגרת שמוסיפה או מחליפה את העבודה הסטנדרטית שלכם. במידה ואתם לא בטוחים איזו פעילות מתאימה לכם, תוכלו להירשם לחוג יצירה כללי ולמצוא תחומי עניין חדשים.

היתרון של פיתוח מיומנויות נוספות מחוץ למקום העבודה בא לידי ביטוי בתחושת אתגר שתמשיך איתכם עד הבית. במילים אחרות, מאוד יכול להיות שהפעילות בזמן הפנוי תטעין אתכם באנרגיות ותאפשר לכם להתמודד טוב יותר עם השגרה של מקומות עבודה סטנדרטיים.

  1. מעבר תפקיד

כמובן שהאופציה הכי טובה לרענן את הקריירה היא להחליף תפקיד בתוך אותו ארגון. השאיפה של רוב העובדים היא להתקדם לאורך הקריירה, והדרך לעשות זאת היא להגיש מועמדות לתפקידים בכירים. אפשר להתעניין לגבי תפקידים שנפתחים מול מחלקות כוח אדם ולבקש להיות מעורבים בתהליך גיוס של עובדים חדשים. במקביל, יש להביע נכונות למעבר התפקיד ולהראות מוטיבציה גבוהה.

בשורה התחתונה, עליכם להביא בחשבון שמקום העבודה רוצה שתהיו מרוצים. המוטיבציה שלכם משפיעה על התפוקה ועל הביצועים והמעסיקים מבינים זאת היטב. הפתרון לתחושת שעמום הוא לשמור על מקום העבודה אבל לבצע את השינויים הנדרשים. כך אפשר להרגיש תחושת סיפוק ולהגדיל את הסיכוי לתוספות שכר.  

תגובות