סערה בציבור הדתי: משרד הדתות הודיע כי הרב הראשי של כפר סבא מפוטר החל מהיום

חשיפה בפורטל השרון פוסט: משרד הדתות הודיע השבוע במכתב רשמי החתום ע”י עו”ד זוהר פורת כי הרב אברהם שלוש יפוטר ויפרוש לפנסיה. 

המכתב ששיגרה עורכת הדין מטעם משרד הדתות הגיע לפורטל השרון פוסט, בו נכתב לששון טרבלסי, יו”ר המועצה הדתית כי עליו להיערך בהתאם “לנוכח תוצאות הליכי השימוע שנערכו לכבוד הרב שלוש בכתב ובעל פה, באמצעות בא כוחו, עו”ד בן טובים ובהתאם להנחיית משרד המשפטים, כהונתו של הרב שלוש תסתיים ביום רביעי כ”ד אדר תשע”ז, 22/3/2017”.

עשו לייק לדף הפייסבוק של השרון פוסט כדי להישאר מעודכנים 

עו”ד פורת מנחה את טרבלסי כי עליו להודיע לרב על יציאתו לגמלאות החל ממחר 23/3/2017. “לשלוח טפסי פרישה ולהפסיק לשלם את שכרו של הרב החל מ-23/3″. הנחיה זו עומדת בעינה כל עוד לא תתקבל הנחיה אחרת”. 

בסיום המכתב מדגישה זהר: “יובהר כי אין באמור בכדי להמעיט בערכו ובתרומתו רבת השנים של כבוד הרב לעיר כפר סבא. אנו מאחלים לרב בריאות ואריכות ימים”. 

יצויין כי בפעם הקודמת שחשפנו את רצון משרד הדתות לפטר את הרב התערב שאולי דור יו”ר ההסתדרות, אך א הצליח למרות ניסיונותיו לעצור את הפיטורים. 

לאחר הסערה שקמה בציבור הדתי, החליט משרד הדתות להשהות הפיטורים. היום רביעי נמסר מהמשרד "שאלת כהונתו של הרב אברהם שלוש, כרבה הראשי של כפר סבא, נבחנה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד, על רקע שאלת מקום מגוריו ומחויבותו החוקית בהקשר זה.
נתנה חוות דעת משפטית לפיה הרב לא יכול להמשיך בכהונתו ויש להביא לסיומה. עמדת השר לשירותי דת, המגובה מקצועית, כי לצד פגמים שנפלו בהחלטה, השאלה המשפטית והגדרת מקום המגורים אינה טכנית, אלא יש לה היבטים נוספים, שמכריעים בעד המשך כהונת הרב.
לבקשת השר, הנושא כולו הועבר להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, שיקיים דיון בעניין לאחר הפסח ועד להכרעה, כהונת הרב נמשכת". 


תגובות