נבחרת הניווט של הכפר הירוק תייצג את ישראל באליפות העולם ניווט לבתי ספר

זה יקרה באפריל הקרוב בפלרמו שבאיטליה. בינתיים הם מניפים את הגביע הנוצץ בו זכו בתחרות שנערכה בשבוע שעבר ביער חורשים.




נבחרת הניווט של הכפר הירוק מונה את שחר שפר, אלון זורע, יואב וינשל ונועם מנור מכיתה י’, ומתן צוקר מכתה י’ב שכבר מתאמנים במלוא המרץ . לא תהיה זו הפעם הראשונה, שכן לפני ארבע שנים יצאה משלחת מהכפר הירוק להשתתף בתחרות דומה שנערכה בפורטוגל.

"ניווט ספורטיבי הוא ענף ספורט עממי ותחרותי המשלב ניווט באמצעות מפה ומצפן עם ריצת שטח." מסבירים הנווטים הצעירים. "המתחרים בענף זה מקבלים מפה, ובה מסומנות מספר תחנות ביקורת, בהן יש לעבור על פי סדר מסוים בזמן הקצר ביותר. על מנת להצליח בספורט הניווט דרוש שילוב של מיומנות ניווט טובה וכושר גופני גבוה, וכן יכולת קבלת החלטות מהירה ונכונה תחת מאמץ. מי שמלווה אותם הוא המאמן עודד ורבין, שמעודד אותנו במהלך התחרות".
עדי גל, רכז הספורט בכפר: "את התחרות מארגנת התאחדות הספורט לבתי הספר ומטרתה לקבוע מי יהיה בית הספר שייצג את מדינת ישראל באליפות העולם. אנחנו נייצג את ישראל בגאווה. החברה שלנו יודעים לקרוא נכון את המפה, לנווט לבד בשטח, לבחור בעצמם את הנתיב בין תחנת ביקורת אחת לשנייה, כי בחירת תוואי דרך לא נכון יכולה לעלות בזמן יקר, או להביא לפסילת המתחרה אם דילג על תחנה או סימן תחנה לא נכונה. "

תגובות