3 קינוחים עם וויסקי שיעשו לכם את הסופ”ש

אוהבים לשתות וויסקי אבל רוצים לגוון את השגרה? בסוף השבוע הקרוב תוכלו להפתיע את בני הזוג או המשפחה עם קינוח מרענן. הנה 3 מתכונים שכדאי להכיר




קינוח עם וויסקי משדרג משמעותית את המנה האחרונה אחרי ארוחת הערב בשישי ושבת. בניגוד למה שהתרגלתם לחשוב, קינוח איכותי לא חייב להיות מבוסס רק על מוצרים מתוקים. דווקא קינוח עם וויסקי מתגלה לעיתים קרובות כפתרון אידיאלי למנה עם ערך מוסף והנה 3 מתכונים שיוכיחו את זה:

1. קרם וויסקי

זה קינוח מושחת מאוד שמתאים למבוגרים בלבד בגלל הטעם העז של הוויסקי. מומלץ להשתמש בוויסקי איכותי כמו ג’וני ווקר שחור (בלאק לייבל) ולא להסתפק בפחות. החומרים הנדרשים עבור המתכון הם 80 גרם סוכר, 2 ביצים שלמות, 2 חלמונים, 5 כפות וויסקי גדולות, 250 מ"ל חלב וחבילה של שמנת מתוקה.

בשלב הראשון טורפים בקערה את הביצים, החלמונים והסוכר עד שהוא נמס. מוסיפים את הוויסקי, החלב והשמנת וטורפים שוב לתערובת אחידה. מחממים במקביל תנור ל-80 מעלות, מעבירים את הקרם לתבנית רחבה ומאדים למשך 45 דקות. מצננים, מכסים בניילון ומעבירים למקרר לשעתיים.

2. פירות יער ושיבולת שועל

המתכון החלבי הזה ידרוש מכם 15 דקות בלבד והוא נחשב קינוח רומנטי מאוד גם לימי אהבה. המצרכים הנדרשים הם כוס קוואקר, 2 כוסות שמנת מתוקה, שליש כוס שמנת חמוצה, 3 כפות דבש, שליש כוס וויסקי, 1 כוס פירות יער טריים או קפואים אבל מעוכים לרסק ו-5 עוגיות חמאה מפוררות.

הניחו את פתיתי הקווקאר על מגש עם נייר אפייה והכניסו לתנור לחום של 175 מעלות עד הזהבה. הקציפו את השמנה המתוקה והחמוצה בקערה והוסיפו את הדבש והוויסקי עד שהתערובת מתאחדת. יוצקים את שכבת הקצפת לכלי הגשה, מפזרים את שכבת שבבי הקוואקר ומעל את פירות היער. חוזרים על כך פעם נוספת ומפזרים את שבבי העוגיות.

3. טראפלס שוקולד

המתכון המושלם לשלב וויסקי עם קינוח הוא ככל הנראה טראפלס. זה מתכון שאפשר להגיש כנשנוש באירוח חברתי, או כקינוח מרכזי לארוחה גדולה. המצרכים הם 250 גרם שוקולד מריר, כוס שמנת מתוקה, 50 גרם חמאה ו-2 כפות וויסקי. עבור הציפוי תצטרכו אבקת קקאו, פיסטוקים קלויים ושבבי אגוזים.

בשלב הראשון צריך להמיס את החמאה עם השמנת בתוך סיר על להבה נמוכה. אחרי שהתערובת נמסה מוסיפים את השוקולד ומערבבים. בשלב השני מכניסים את הכל למקרר למשך שעתיים, מוציאים ומוסיפים את הוויסקי. מערבבים שום ומכניסים למקפיא לשעתיים. בשלב השלישי יוצרים כדורים קטנים עם כפית ומגלגלים אותם בגודל שווה בתוך תערובות הציפוי לבחירתכם. בשלב האחרון שומרים את הכל במקפיא עד ההגשה. הגשה ישירות מהמקפיא משדרגת את הקינוח ולא משאירה אף אחד אדיש.


תגובות