עיריית רעננה ממגרת תופעת הרכיבה הלא חוקית על אופניים חשמליים והגברת המודעות לסיכונים הכרוכים בה

ברחבי העיר הוצבו 30 שלטים ובהם פנייה ישירה להורים:
“אסור לרכוב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16… מנעו סכנת חיים מילדיכם ומהולכי הרגל”



עיריית רעננה ממשיכה במאמציה להגברת המודעות לחקיקה הקיימת בנושא הרכיבה על אופניים חשמליים ולסיכונים הכרוכים ברכיבה זו. בימים אלו יוצאת העירייה במהלך של שילוט עירוני נרחב בנושא, הכולל 30 שלטים – "דגלונים" – שהוצבו ברחבי העיר ועליהם הכיתוב: "הורים, על פי חוק, אסור לרכוב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16. מנעו סכנת חיים מילדיכם ומהולכי הרגל".

הצבת השלטים היא נדבך נוסף בשורת מהלכים שבהם נוקטת העירייה לאורך השנים האחרונות, כחלק ממאמציה למיגור תופעת הרכיבה הלא חוקית והסכנות הגלומות בה. בין היתר, בשיתוף והיענות משטרת ישראל לפניית ראש העירייה, זאב בילסקי הוגברה אכיפת החוק כנגד הרכיבה הלא חוקית באופניים חשמליים על ידי כל כוחות השיטור הפועלים בעיר, וכן נמשכים מאמצי השכנוע של ראש העירייה וגורמים עירוניים בכירים כלפי גורמי החקיקה ואכיפת החוק בישראל להחמיר את החקיקה בתחום, לשפר את התקינה בנושא האופניים החשמליים, ולהגביר את סמכויות האכיפה גם לפקחים העירוניים הפועלים בכל רשות בישראל.

בנוסף נמשכים מאמצי ההסברה העירוניים לקהל היעד של בני הנוער והצעירים, בהובלת מנהל החינוך העירוני והמטה העירוני לבטיחות בדרכים, הכוללים בין היתר פעילות הדרכה עיונית בבתי הספר, תליית פוסטרים ובהם הנחיות רכיבה נכונה, ופרסום הנושא באתר העירוני ובמדיות החברתית.

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי: "נמשיך לפעול ולהשקיע את מלוא המאמצים על מנת למגר את תופעת הרכיבה הלא חוקית על אופנים חשמליים, המהווה סכנת חיים של ממש הן לרוכבים והן להולכי הרגל. אני תקווה שהשילוט יסייע בהגברת המודעות לבעיה הכאובה, ויתרום להשגת מטרת העל של שמירה על חיי אדם ועל בטחון העיר ותושביה".


תגובות