סוגי פיצות – המדריך המלא

היכרות עם סוגים שונים של פיצות יכולה לעזור לכם למצוא מנה מושלמת למזג אוויר סגרירי. במאמר הבא נציג את ההבדלים בין סוגי הפיצות והגדלים, נצביע על מאפיינים בולטים של הפיצות הפופולאריות ונחשוף גם סוגים שכנראה מעולם לא שמעתם עליהם




פיצה היא כבר מזמן לא רק מאפה מבצק דק שעשוי בצק שמרים ומכוסה רוטב עגבניות, גבינה ותוספות לבחירת הלקוח. הפיצה היא שם נרדף למאכל פופולארי ומאז שהגיעה במקור מאיטליה הספיקה לעבור עוד שורה ארוכה של שינויים. כתוצאה מכך יש היום סוגים רבים של פיצות, שאת חלקם אתם אולי לא מכירים.

כמעט כל פיצה אפשר להשיג בגדלים שונים. פיצה משפחתית היא בגודל של 8 משולשים, פיצה בינונית בגודל של 6 משולשים ולבסוף פיצה אישית בגודל של 4 משולשים. בנוסף, בחלק מהמקומות מגישים פיצה לפי מידות בסנטימטרים ומזמינים אותה במטרים.

ההבדלים בין פיצה מסורתית, מרגריטה וביאנקה

פיצה איטלקית מסורתית מבוססת על קמח דורום, שמרים ומים בלבד. נדיר יחסית למצוא אותה מחוץ לאיטליה והיא כמעט לא קיימת ברשתות המזון הגדולות. בפיצה הזו מרדדים את הבצק ביד וללא עזרת מערוך, כאשר המטרה היא ליצור שכבת בצק עגולה ודקה. אחרי שמוסיפים את הרטבים והתוספות מכניסים את הפיצה לתנור בחום של 400 מעלות לפחות ולפרק זמן של 2 דקות. הבסיס הדק והפריך הוא בין המאפיינים הבולטים של הפיצה והוא דורש רמה גבוהה של מיומנות וניסיון.

לפיצה האיטלקית המסורתית יש כמובן גרסאות מוכרות יותר. כל מי שאוהב פיצה בקיא למשל במאפיינים של המרגריטה: הפיצה שמכינים מרוטב עגבניות מבושלות מרוסקות ומטוגנות, עם גבינת מוצרלה מעל ועלי בזיליקום. בפיצרייה איכותית במיוחד יגישו לכם את המרגריטה עם שמן זית בשוליים ובלי אפשרות לתוספות.

כמו כן, יש להזכיר את הפיצה ביאנקה. זו פיצה שלא כל כך זוכה להצלחה בישראל, אבל היא מלווה את המטבח האיטלקי עוד מימים ימימה. פיצה ביאנקה מבוססת על אותו בצק מסורתי כמו המרגריטה, אבל ללא רוטב עגבניות. לעיתים ניתן להחליף את רוטב העגבניות ברוטב אחר כמו פסטו או רוטב על בסיס שמנת.

מה קורה לפיצה בגרסה האמריקאית או הטבעונית?

הגרסה האמריקאית של הפיצה היא בעלת בצק שמרים עבה. מכינים אותה עם תוספות שלא בהכרח מגיעות מהמטבח האיטלקי, כמו למשל פיצה הוואי בתוספת אננס, פיצה עם דג אנשובי, פיצה עם פפרוני ובייקון ועוד. בארצות הברית עצמה אפשר למצוא את הפיצה בגרסה הדקה בעיקר בניו יורק, או את הפיצה בגרסה עבה מאוד בעיקר באזור שיקגו.

לצורך השוואה, פיצה טבעונית לא כוללת שום סוג של בשר, ביצים או גבינה מחלב שהופק מבעלי חיים. התחליפים הנפוצים בפיצה טבעונית הם גבינת קשיו, גבינת חלבון אפונה וגבינה מחלב סויה.


תגובות