אוסטרובסקי מתנצל: אני חוזר בי מכל הטענות בפרסומים נגד עיריית כפר סבא והעומד בראשה

חשיפה בלעדית בפורטל השרון פוסט: לאחר עשור בו פרסם יזהר אוסטרובסקי ותיק כפר סבא טענות קשות נגד בן חמו, החליט האחרון להגיש נגדו תביעת לשון הרע.
בהסכם פשרה שנחתם בין השניים בהמלצת בית המשפט, סוכם כי אוסטרובסקי ישלם לו סכום נמוך בהרבה ביחס לסכום המקורי שתבע בן חמו. עוד סוכם כי אוסטרובסקי יפרסם התנצלות בשני מקומונים. 
"אחרי שנתיים של ציפייה אישרה מועצת העיר את בקשתי לקבל חלקת אדמה בחווה החקלאית למיזם "גידול ירקות אורגני בערוגות משפחתיות", מסביר אוסטרובסקי את הרקע למלחמה שניהל נגד בן חמו "רשמתי את העמותה, חתמתי הסכם חכירה עם העירייה, גייסתי את השארית המעוניינים שהמתינו והתחלנו להכין את הערוגות המשפחתיות. בכוחות משותפים חסכנו את כל הוצאות ההקמה והחלה הזריעה והשתילה בערוגות".

"השמחה הייתה רבה עד לאותו רגע שעובדיי העירייה החלו להקים חניון עבור בית הספר הדמוקרטי, על אותה חלקת קרקע שיועדה לנו במפה שצורפה להסכם החכירה עם העירייה וכלל ערוגות מלבלבות. בגופי עצרתי את הטרקטור, הצלתי את הערוגות ונקבע תחום החניון. לא עשו ניקוז, בגשם נשטפו חלק מהערוגות. לא נתנו את העזרה שהובטחה ורק חיפשו נקמה. לכאורה, עזר להם רואה החשבון של העמותה זיו גוטליב שהציע להנהלת העמותה לשלם בדו"ח הראשון של מספר החודשים את דמי הניהול – חלק מהתכנית הכלכלית שנידרשתי להגיש – המגיעים לי בקבלות אישיות . כולם שוכנעו מדבריו וחתמו על מסמך מחייב. כך יכלו ראש העירייה ומבקר העירייה שקבלו את הדו"ח להפריח עלילה כדי לפגוע בי ולבטל את חוזה החכירה והם קבעו, "ניהול פעילות העמותה היה צריך להעשות בהתנדבות ויזהר אוסטרובסקי לקח מכספיי הציבור שלא כחוק". כאשר שאלתי את זיו גוטליב מדוע לא הגן עלי בפניהם , התשובה שלו הייתה "הם חיפשו אותך". כך הבנתי והפנמתי מה הוא ראש העירייה החדש של כפר סבא ובמשך 11 שנים לא חסכתי בביקורת בוטה על התנהלותו והסובבים אותו ולכן אני צריך להתנצל". 

בנוסח ההתנצלות נכתב "בשנים האחרונות פרסמתי פרסומים פוגעניים ובוטים, אישיים וגזעניים שבהם העלתי טענות קשות נגד עיריית כפר סבא ובמיוחד נגד העומד בראשה מר יהודה בן חמו וכן נגד חברי מועצת העיר, עובדים בעירייה, אגפים ומחלקות בה, וועדות הפועלות במסגרתה. לפרסומים האמורים אשר בגינם הוגשו נגדי ,תביעות לשון הרע במסגרת ת.א 43058-07-15 ות.א 3736-01-16 ,אין ולא היה כל יסוד. אני מודיע בזה כי אני חוזר בי מכל הטענות הנזכרות בפרסומים הנ"ל ומתנצל על פרסומם". 

תגובות