הלם בכפר סבא: פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד חבר מועצת העיר לשעבר, אבינועם גרנות, תושב כפר סבא בגין ריבוי עבירות של מעשים מגונים

הלם וזעזוע בכפר סבא: חבר מועצת העיר לשעבר, אבינועם גרנות, מי שכיהן כמנהל תיכון מטרו ווסט שנים רבות נאשם במעשים חמורים של מעשים מגונים בצעירים חרדים.

\על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד חגית זכאי סלע, בין התאריכים 13.5.15 עד 8.6.17 חכר הנאשם רכבים שונים בהם נסע. בין התאריכים 16.12.15 ו- 23.5.17 לקח הנאשם טרמפ את ארבעת המתלוננים, כל אחד בהזדמנות אחרת, מהיישוב אלעד. במהלך הנסיעה, ביצע הנאשם בכל אחד מהמתלוננים מעשה מגונה. בשניים מהמקרים הציע הנאשם לכל אחד מהמתלוננים כסף ומתלוננים אלו ביקשו מהנאשם כי יעצור את הרכב לפני שהגיעו ליעד המבוקש.

בבקשת המעצר כתבה עו”ד זכאי סלע כי “מהות העבירות נסיבות ותדירות ביצוען, מקימים יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את בטחון ציבור אם ישוחרר. שכן, מדובר במי שפעל בשיטתיות לאיתור קורבנות פוטנציאליים למעשיו, וביקש לנצל את העובדה שהוא לוקח אותם טרמפ ברכבו ושבזמן זה הם בשליטתו”.

על פי כתב האישום בתקופה שבין התאריכים 13.05.15 עד 19.04.17 הנאשם חכר רכב מסוג יונדאי וסיטרואן. באחת הפעמים הגיע גרנות לטרמפיאדה ביציאה מהישוב אלעד. הנאשם שחלף במקום, אותה עת, עם רכב היונדאי, עצר סמוך לא.א. והציע לו טרמפ. א.א. עלה  לרכב היונדאי וישב במושב הקדמי הסמוך לנהג והשניים החלו בנסיעה. במהלך הנסיעה נגע הנאשם בידו השמאלית של א.א., ליטף את רגלו השמאלית, מישש את איבר מינו מעל מכנסיו וניסה להכניס את ידו מתחת למכנסיו של א.א. ומשלא הצליח המשיך ללטף את איבר מינו של א.א. מעל למכנסיו. בהמשך הנאשם נישק את א.א. בפניו. בסוף הנסיעה, סמוך לגשר גבעת שמואל, עצר הנאשם את רכב היונדאי והציע ל-א.א. כסף. א.א. אמר שהוא ממהר וירד מהרכב.

ביום 06.09.16 עובר לשעה 18:57,  עמד צעיר בן 20 בתחנת האוטובוס בכניסה ליישוב אלעד. גרנות שחלף במקום, אותה עת, עם רכב היונדאי, עצר ליד ב.ב ושאל אותו האם הוא צריך טרמפ . ב.ב  שאל האם הוא מגיע לשכונת … שבפתח תקווה, הנאשם השיב בחיוב וב.ב. עלה  לרכב היונדאי והתיישב במושב הקדמי הסמוך לנהג והשניים החלו בנסיעה. במהלך הנסיעה, הנאשם ביקש ללחוץ את ידו של ב.ב , לחץ את ידו משך כדקה וחצי וליטף אותה. הצעיר שיחרר את ידו מאחיזת ידו של הנאשם, או אז, הנאשם הניח את ידו הימנית על רגלו השמאלית, ליטף אותה, תוך שהוא מחמיא לו, באומרו שהוא נאה ושיש לו חיוך יפה. בהמשך הנאשם התקרב עם ידו לעבר איבר מינו של הצעיר ומשהרגיש הצעיר בכך, שם את ידו על איבר מינו בכדי שהנאשם לא ייגע בו. הנאשם ניסה מספר פעמים לגעת באיבר מינו של הצעיר , מעל מכנסיו, והצעיר הזיז את ידו פעם אחר פעם.  בהמשך, שאל הנאשם את הצעיר האם הוא צריך כסף.

הצעיר ביקש שהנאשם יעצור לו בצד הדרך עוד בטרם הגיעו ליעדם אך, הנאשם המשיך בנסיעה תוך שידו על ירכו של הצעיר ותוך שניסה שוב לגעת באיבר מינו מעל מכנסיו. בסיום הנסיעה שאל הנאשם את הצעיר האם הוא יכול לחבק אותו ונתן לו חיבוק ממושך. ב.ב פתח את דלת רכב היונדאי במטרה לצאת מהרכב והנאשם שוב הציע לו כסף אך זה סרב ויצא מהרכב.

על פי האישום השלישי בתאריך 06.10.16 בשעה 15:50 עמד ג.ג בן 16 בכניסה ליישוב אלעד. הנאשם שחלף אותה עת  במקום, עם רכב היונדאי, עצר ליד ג.ג ושאל אותו לאן הוא צריך להגיע, ג.ג השיב  כי עליו להגיע ל… בקיבוץ …, עלה לרכב היונדאי והתיישב במושב הקדמי הסמוך לנהג. במהלך הנסיעה, לחץ הנאשם בחוזקה את ידו של ג.ג, ליטף את רגלו השמאלית וניסה לגעת באיבר מינו של ג.ג, מעל למכנסיו. בתגובה, ג.ג  זז הצידה בחוסר נוחות. בהמשך ניסה ג.ג לשחרר את ידו מאחיזת ידו של הנאשם, ובהגיעם לכניסה לקיבוץ ביקש מהנאשם לעצור. הנאשם המשיך בנסיעה לתוך הקיבוץ ועצר את הרכב סמוך ל… שבקיבוץ. בעודם יושבים ברכב היונדאי, ביקש הנאשם מ- ג.ג לספר על עצמו,  וכשזה החל לספר, ליטפו ביד בכתף וברגלו השמאלית וניסה לגעת באיבר מינו מעל מכנסיו. בתגובה למעשיו של הנאשם, ג.ג זז ימינה בכדי להתחמק מהמגע. בהמשך קירב הנאשם את ראשו לראשו של ג.ג וניסה לנשקו ג.ג התנגד או אז תפס הנאשם את ראשו ונשק ללחיו.  ג.ג אמר לו שהוא מאחר לעבודה ויצא מהרכב.

על פי האישום הרביעי, בתאריך 23.05.17 בשעה 12:15, עמד ד.ד בן 24 יחד עם אנשים נוספים בצומת אלעד וניסה לתפוס טרמפים. הנאשם שחלף, אותה עת, במקום עם רכב הסיטרואן, עצר סמוך ל-ד.ד ואמר שהוא ממשיך ישר, לכיוון קיבוץ … ,  ושיש לו מקום רק לאדם אחד. ד.ד  עלה לרכב הסיטרואן והתיישב במושב הקדמי הסמוך לנהג. במהלך הנסיעה, הנאשם לחץ את ידו של ד.ד וליטף את אצבעותיו. ד.ד שיחרר את ידו מאחיזת ידו של הנאשם. הנאשם אמר ל-ד.ד  שיש לו שם יפה ושהוא נראה טוב, והניח את ידו הימנית על רגלו השמאלית של ד.ד וליטף אותה. בתגובה ד.ד הזיז את רגלו. בסוף הנסיעה הנאשם אמר ל-ד.ד ” בוא תביא חיבוק” חיבק אותו ו-ד.ד ירד מרכבו. הפרקליטות ביקשה מעצר עד תום ההליכים לגרנות.

בין השנים 19831987 ניהל גרנות את בית הספר השש-שנתי “כפר סילבר“. בהמשך יצא עם משפחתו לשליחות בקהילה היהודית של סינסינטי, אוהיו. בנה בין היתר מערך הסברה על ישראל. לאחר שובו מהשליחות כיהן כמנהל קריית החינוך של יפו. ב-1991 החל לכהן כמנהלו הראשון של תיכון מטרו ווסט ברעננה.

בשנת 1998 יצא לשליחות שנייה בחו”ל, כמנכ”ל בית הספר העברי “מגן דוד” במקסיקו סיטי. עסק בחידוש תוכניות לימודי העברית והקמת מרכז מורשת יהדות חלב.

בשנת 2000 החל לכהן כמנהלו הראשון של תיכון “אביב” ברעננה.

הקמת תנועת “כפר סבא מתחדשת”

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2003 הקים את התנועה “כפר סבא מתחדשת”, והתמודד על ראשות העיר. בין מובילי התנועה היו האלוף במיל’ משה נתיב, פרופ’ יצחק שנל ועוד. גרנות נבחר למועצת העיר וכיהן כיו”ר ועדת החינוך וכמחזיק תיק החינוך.

ראש מינהל החינוך בעיר חולון

מינואר 2004 כיהן כראש מינהל החינוך של חולון עד לסוף שנת 2010.

 

בסוף 2010 הצטרף גרנות לקבוצת “טללים” בניהול שני תחומים במקביל: כמנכ”ל התיירות הנכנסת של קבוצות נוער וצעירים מרחבי העולם היהודי וכמפתח חטיבת תכנון וייעוץ אסטרטגי בחינוך.

ביוני 2017 הוגש נגד גרנות כתב אישום על פיו תקף גרנות מינית מספר בחורי ישיבות שאותם אסף ברכבו כטרמפ.

תגובות