עיריית כפר סבא תפעיל פקחים לרוכבי אופניים. עילאי הרסגור הנדין מתנגד :”בהיעדר שבילי אופניים, פקחי העירייה יעשירו הקופה וכרגיל תושבי כפר סבא יסבלו”
ממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי יבקש מחברי מועצת העיר לאשר הערב בישיבת המועצה הפעלת פיקוח נגד רוכבי אופניים על המדרכות.
ברם, חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין טוען מנגד כי בהיעדר שבילי אופניים שהובטחו בעיר, תעודד העירייה חזרה לנהיגה ברכבים.
בעקבות כוונתה של הנהלת העירייה להסמיך בישיבת מועצת העיר הקרובה פקחי עירייה לצורך מתן דו”חות לרוכבי אופניים, יוצא חבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין בהתקפה נגד מ”מ ראש העירייה, המחזיק גם בתיק האופניים, ואנשיו בסלילת שבילי אופניים בעיר.
עילאי הרסגור-הנדין: “הצעת מ”מ ראש העירייה לא מאפשרת לרוכבי אופניים לנסוע בבטחה מבלי להיות עבריינים. במשך שנים אני פועל למען סלילת שבילי אופניים ברחבי כפר סבא. ערכתי איתו שעות רבות של סיורים על מנת לקבוע את תוואי השבילים, הצלחתי לשריין מיליונים בתקציב העירייה למען שבילי אופניים, אך מחזיק תיק שבילי האופניים תקע את הכל. אבל כעת נמצא לפתע פתרון קסם לפתרון “בעיית” האופניים: קנסות לרוכבים. אני רוצה להזכיר להנהלת העירייה שעידוד תושבים לחזור לכלי הרכב הפרטיים, על כל בעיות החניה והפקקים שהם גורמים, אינו סימן ההיכר של עיר ירוקה. פקחי העירייה, שמופעלים שלא במקרה על ידי החברה הכלכלית, יעשירו את קופתה וכרגיל תושבי כפר סבא יסבלו.
“כרוכב אופניים אני רואה את מצוקת הרוכבים, שכל כך רוצים להתמיד בפתרון הירוק למרות התשתיות הגרועות. האופניים החשמליים יכולים להפוך מסכנה לברכה. צריך רק לאפשר להם נתיבים משלהם. במשך שנים היה ניתן לעשות זאת. הבאתי את כל המשאבים אל הגורם המבצע – רק תעשה. כשהעלאתי את הנושא בפני שר התחבורה ננזפתי על ידי ראש העיריה. אף פעם לא ראיתי רצון עז כל כך לא לעשות כמו בנושא שבילי האופניים. בעירייה משיבים באופן קבוע לטענותיי בכך שסללו שביל ברחוב עתיר ידע. את מי מעניין שביל צדדי שלא מתחבר לשום מקום? מרכז העיר הוזנח לחלוטין.
“אל לנו לעודד נסיעה פרועה על מדרכות, וברגע שתהיה רשת טובה של שבילים יהיה מקום לקנוס את הרוכבים מחוץ לשביל, אך כיום העברת הרוכבים אל הכביש היא סכנת מוות ברורה. קשה יותר לסלול שבילי אופניים, קשה יותר לבצע הדרכה לבני נוער הרוכבים על אופניים חשמליים, קשה יותר להבין מה הצורך באופניים כשמחזיק תיק האופניים אינו משתמש בכלי תחבורה זה. מי שבוחר בפתרון הקל יקבל מצוקת חניה ותחבורה גדולה הרבה יותר, עיר אפורה הרבה יותר וגם יותר נפגעים בתאונות.”

מהעירייה נמסר בתגובה:”עיריית כפר סבא תביא לאישור מועצת העיר בישיבתה הבאה את נושא אכיפת עבירות תנועה חמורות המבוצעות על ידי רוכבי אופניים וזאת לנוכח פגיעות קשות שנגרמו להולכי הרגל- ילדים וקשישים. בשלב הראשון תבוצע הסברה ויינתנו התראות בלבד. בין השאר יאכפו עבירות חמורות  כגון- נסיעה בלי קסדה, עם טלפון, בניגוד לחוקי התנועה, נסיעה פרועה ועוד.

בנושא שבילי האופניים, חשוב לציין כי בימים אלה מקדמת עיריית כפר סבא ביצוע שבילי אופניים בצירים מרכזיים בעיר וביניהם- ברחובות כצנלסון ומשה סנה. כמו כן, כחלק מחזון העיר הירוקה נמצאים בשלבי תכנון שבילי אופניים ברחובות ששת הימים, סוקולוב, נורדאו ועוד על פי תכנית עבודה שנתית מוסדרת”.

בתמונה: צביקה צרפתי
ממלא מקום ראש העירייה. סרב להגיב

תגובות