פרשת השחיתות בכפר סבא: האם מועצת העיר תיאלץ תוך חודשיים לבחור ראש עירייה מבין המועצה ?

התרחיש הבא אינו דמיוני: פרסום מיוחד בפורטל השרון פוסט: האם בתוך חודשיים תיאלץ מועצת העיר בכפר סבא, לבחור ראש עירייה בפועל מבין חברי המועצה?

בתמונה מלמעלה למטה: אמיר גבע, עמירם מילר, צביקה צרפתי. צילום: תומר דואק

בואו נעשה לכם סדר בתרחישים האפשריים

תרחיש ראשון

הפרקליטות לא תגיש כתב אישום, או שהמשטרה לא תבקש הארכת הרחקה ובן חמו חוזר לעבודה כרגיל בתוך תקופה קצרה. זאת נדע בוודאות ב-1/8/2017

תרחיש שני

באם יוגש כתב אישום, ולבן חמו, ראש העירייה המורחק תהיה הרחקה עד לסיום המשפט ואם זה יקרה עד חודש נובמבר הקרוב – יתקיימו בחירות חיצוניות רק לראשות העיר. כל אזרח מכפר סבא, יוכל להגיש מועמדותו לראשות העיר, הבחירות יתקיימו כאמור בנובמבר וראש העירייה שייבחר יכהן עד הבחירות. המועצה תישאר כמות שהיא ותוחלף רק בבחירות בעוד שנה וחודשיים.

תרחיש שלישי

אם לא יקרה הליך משמעותי עד נובמבר, משרד הפנים יבקש ממועצת העיר לקיים בחירות פנימיות לראשות העיר. מועצת העיר תבחר את המועמד העדיף עליה לכהן כראש עירייה בפועל בתקופה שנותרה עד הבחירות – חודש אוקטובר 2018.

תרחיש רביעי

בין המתמודדים כבר יש ספקולציות ותנועה ערה בכיוון הבחירות הפנימיות. המתמודדים האפשריים שיעמידו עצמם בבחירות הפנימיות ויבקשו את אמון חבריהם יכולים להיות מבין הקואליציה ועל פניו אלו הם : עמירם מילר / ותיק המועצה, אמיר גבע ( היה באופוזיציה של בן חמו וקדנציה לאחר מכן חבר אליו), צביקה צרפתי, מספר 3 של בן חמו ברשימה ( ספק אם ירצה להמשיך), אורן כהן (ליכוד).

אורן כהן. ליכוד

לכאורה הכל פתוח, וכל שאר המתמודדים, גם מהאופוזיציה, יכולים להעמיד עצמם להצבעה. אך בכדי להיבחר יצטרכו לקבל את רוב המועצה. תרחיש זה אם יתקיים – נדע בוודאות בתוך תקופה קצרה כאמור. הכל תלוי ועומד באם הפרקליטות תגיש כתב אישום או לאו.

תרחיש חמישי

אם בן חמו יוצא מהתמונה ומתקיימות בחירות כלליות לראשות או בחירת ראש ראשות מתוך המועצה – נכנס הבא בתור ברשימה למועצה.

הבא בתור ברשימה הוא יעקב אביטל שכבר כיהן בעבר כחבר מועצת עיר. לא ברור מדוע לא הוכנס למקומות הראשונים ברשימה בקדנציה זו. הפעם שם אותו בן חמו במקום 7 והכניס חברים חדשים לרשימה – אלו שנכנסו למועצת העיר במקומות הראשונים – כולם בשנות השישים לחייהם.

רשימת בן חמו מונה את רביטל שלום שהיא במקום השני חברה במועצת נשים כפר-סבא. מכהנת כחברת מועצה.
צביקה צרפתי (3) סגן וממלא מקום ראש העירייה.
ד”ר אמיר גבע (4) . חבר מועצת העיר 15 שנה. היה באופוזיציה שנים רבות ותקף את בן חמו ללא הרף. הירוקים הדיחו אותו. ובקדנציה זו החליט להצטרף לבן חמו שהבטיח לו את המקום הרביעי ברשימה.
מתי פז (5) חבר מועצה.
ד”ר דבורה שני (6) נכנסה למועצה. יעקב אביטל (7) כיהן כחבר מועצה בעבר. צפוי להיכנס למועצה אם בן חמו יהיה מחוץ לתמונה. הדר לביא (8), פנינה מולה (9) , עופר כהן (10) , עו”ד אהרן שוורץ (11) , אריה ילין (12) , כרמלה ינוביץ (13) , אבי תשובה (15) , נעמי סדבון (16) , יצחק שום (17) , מאיר אלונים (18) וטובה גלר (19).

כך או כך, הרחקתו של בן חמו הוארכה עד 1/8/2017 ונראה כי התמונה תתבהר עד אז. בינתיים, המתמודדים לא שקטים על השמרים ויודעים כי בכל יום וכל רגע הם עשויים להתבשר: בחירות לראשות העיר תוך חודש!

ראש העיר הבא

בינתיים המתמודדים ספונים בקונכייתם, ממתינים, מחכים בשקט לראות ההתפתחויות. למי שזוכר, בשנת 2003, היו כאן 9 מתמודדים על ראשות העיר, לא פחות. זה היה אז, כאשר ולד פינה את מקומו ופרש. גם בבחירות אם יתקיימו באוקטובר 2018 צפויים להיות מתמודדים רבים – כי הכל פתוח וכל מתמודד בטוח שעם קצת מאמץ, הכסא המיוחל בכיס שלו.

בין המתמודדים אנו צפויים לראות את יובל לוי, ממה שיינפיין, אירית מרק, שאול דור, רפי סער, עילאי הרסגור הנדין, נציגים מהליכוד ומהעבודה ומשה נח. ימים יגידו.

 

 

 

תגובות