תערוכת צילומים מעובדים של נחום שוץ

פירוקים: את המושג “פירוק” הגה ז’אק דרידה בשנות השישים. כוונתו לא הייתה לפרק, לשבש או למהול את המבנים (הסטרוקטורות) המרכיבים את החלקים המכילים אותם, אלא לחדור אל החלקיקים ולמצוא במסגרת החיים והתרבות שאנו חלק ממנה, את המציאויות שנמצאות בתוכם.

דרידה הכיר בעובדה שהסטרוקטורה חייבת להתקיים, אבל התנגד לבלעדיותה במציאות של עולם האמנות שכל המציאויות שתופענה, תתקיימנה האחת ליד השניה.

תערוכת צילומים מעובדים -   19.7.2017 – 19.8.2017, אביה ממון – אוצרת התערוכה     לפרטים 050-5850166 

 

“דקונסטרוקציה” אינה פירוק של המבנה (הסטרוקטורה), אלא הוכחה שהוא כבר התפרק מעצמו, והיסודות שלכאורה נראים איתנים הם בסך הכול אויר צלול.  

 

“הפירוק” הגיע לאדריכלות בשנות השמונים בשם “Deconstructivism” , ובו העיצוב נעשה בצורות רדיקליות וחופשיות, תוך שימת דגש על המורכבות של היצירות, כשהסטרוקטורה גם מתפתחת למורכבת ומסובכת והמציאויות הנוצרות מתקיימות בדו-קיום.

הצילומים שאני מציג אינם יוצרים מציאות אסרטיבית אלא שואלים, חוקרים, ומנסים לחיות יחד עם הסטרוקטורליות של המציאות.

בדומה, “הפירוק” בצילומי, הוא פירוק פורמלי בכדי להגיע למציאויות נוספות, הנמצאות בהרמוניה עם סטרוקטורה שמסתבכת עם מימד הזמן בצורה לא לינארית ולא גאומטרית.

כמו באדריכלות, “דקונסטרוקטיביסם” בצילומי, הוא משחק של צורות (עצמים ובני אדם), כאשר אני מפצל אותן ומערבב אותן בחלקיקים לא אחידים, תוך הדבקתם ללא הרמוניה ושיווי משקל, המפרקת את המוסכמות, ומנסה למצוא מתוך הסטרוקטורה את הדו-קיום של המציאויות השונות.

כאמן אני מודע שהזמן הוא מימד דינמי ולכן אמנות אינה רק פירוק של השלם, אלא יצירת זמנים שונים בד בבד, על ידי תנועת המצלמה תוך שימוש ב”זום” על מנת להציג את המימד הנוסף של הזמן אל תוך יצירתי.

הגלריה “Artמבט” –  רח’ רופין 15, כפר סבא, בחסות “המבריא”.

שעות פתיחה: א’ – ה’ 12:00 – 20:00, ו’ ושבת 10:00 – 20:00.   סגור: ג’ ד’ 16:00 – 18:00

 

תגובות