עיריית כפר סבא הגישה בקשה לביטול תכנית המיתאר השנויה במחלוקת, משרד הפנים נחרץ: ‘אין לבטל, תוכלו להתנגד לתכנית שלכם’

לאחר סאגה ארוכה, מורכבת ומסובכת הודיע משרד הפנים השבוע: לא תוכלו לבטל את הפקדת התכנית! אבל תוכלו להתנגד לתכנית שהגשתם.. כך ממש במילים אלו ואחרות מודיע משרד הפנים כי אין חזרה.

בפרשה זו מעורבים עיריית כפר סבא – יוצרי תכנית המיתאר, חברי הקואליציה שאישרו את התכנית אך לבסוף התנגדו לה וביקשו לבטלה ותושבים רבים מאוד המנהלים מאבק ראוי לשבח ועוצמתי הכולל מחאות והפגנות נגד התכנית ונגד מי שאחראי לה.

חבר האופוזיציה עו”ד יובל לוי מסר כי בכוונתו לפנות ולערב גורמים בכירים “זה תמוה. תמוה שמישהו יכול לחשוב שהתכנית הופקדה כדין במרכאות לאחר שחברי המועצה שהצביעו עליה טענו שהוטעו, וגם אושר כי היו תוספות ושינויים ולא הכל הוצג בפנינו. בנסיבות אלו, מצופה היה שמשרד הפנים יוביל את המהלך לביטול התכנית מיוזמתו, תוך נזיפה קשה בכל ההתנהלות והאחראים להתנהלות. במקום זה, משרד הפנים, מאשר את ההפקדה, למרות שהם מודעים לכל מה שקורה פה ולכל ההתנגדויות שהתקבלו ובראשם ההתנגדות של מגישי התכנית, הנהלת העיר וחברי המועצה. במצב זה, מי שיוצא נשכר מכל המהלך הזה הוא בעצם מי שרצה מלכתחילה להוביל את התכנית בניגוד לדעת רוב הציבור. אני חושש שהעבודות לתיקון כל פגעי התקופה האחרונה, של כל השותפים והמובילים השונים, תהיינה קשות יותר ואנחנו נצטרך להתמודד עם יתרון עצום שניתן לתכנית הזו כאמור בהתנגדות עצומה של הציבור”.

  • יובל לוי, מה בכוונתך לעשות?

“אני מתכוון להפעיל את סמכות החוק, לבחינה מחדש של הפרשה”.

יובל לוי. יו”ר האופוזיציה. “התנגדות עצומה של הציבור”

למרות רוב מוחץ במועצת העיר כאמור, – משרד הפנים באופן לא ברור מסרב לבקשת העירייה – לבטל את התכנית שלה.

הנה לפניכם המכתבים של משרד הפנים ושל צביקה צרפתי

 

 

======================================================================

מחר !!
בשבת הקרובה: פעילות חינמית נהדרת לכל המשפחה בקניון G כפר סבא. (22.7). החל מהשעה 10:00: מתנפחים לילדים ? 🙂 והמון המון דוכנים מהממים של אקססוריז וכדומה. קניון G כפר סבא. הכניסה חופשית!

תגובות