מדוע לבחור בבית אבות ולא בדיור מוגן?

מעבר מהבית לבית אבות כרוך בפרידות מסוגים שונים. השינוי מטביע את חותמו על כל המשפחה ומחייב היערכות מיוחדת. מעבר של קשיש מביתו למקום שבו הוא יטופל וישגיחו עליו 24/7 מחייב תקופה של הסתגלות, אשר במהלכה הן הצוות הטיפולי והן משפחתו של הקשיש נדרשים לתמוך בו ולעודדו, ולהדגיש בפניו כי שינוי המקום ייטיב עמו, כי במקום החדש יינתן לו הטיפול הטוב ביותר, כי הוא יהיה במחיצתם של אנשים וכי תינתן לו אפשרות להמשיך לעשות את הדברים שהוא רגיל ואוהב לעשות

בית אבות לתשושי נפש בהוד השרון נותן מענה לקשיש ולמשפחתו. הוא עדיף על חלופות שונות עבור תשושי הנפש כגון דיור מוגןף ולו רק בשל אי יכולתו לנהל חיים עצמאיים וההכרח להימצא תחת פיקוח והשגחה.

חשיבות הצוות המיומן

צוות אנשי מקצוע מאומן ומיומן בטיפול בקשישים סיעודיים בכלל ובקשישים תשושי נפש בפרט מאפשר לדיירים לשמור על כבודם, לזכות בטיפול מיטבי, שבו ניתן מענה לכל הצרכים הבסיסיים שלהם ומעבר לזה. בית אבות לתשושי נפש בהוד השרון, או בכל מקום אחר לצורך העניין, מאפשר לתשושי הנפש לחיות בסביבה מוגנת, ברווחה, תוך כדי מתן שקט וביטחון למשפחותיהם, מעצם התחושה והידיעה כי הם מצויים במקום המתאים להם ביותר, בקרבה גאוגרפית אליהם.

הכשרה מקצועית מקיפה וייעודית של הצוות המטפל בקשישים סיעודיים מהווה ערובה למתן מענה טיפולי נדרש 24/7. בבית האבות עוקבים בקפידה אחרי התפקוד של הקשיש תשוש הנפש, יודעים כיצד להפעילו ולהרגיעו וכיצד להשרות עליו תחושה כי הוא נמצא במקום הטוב והמתאים לו ביותר.

בבית האבות זוכים הקשישים התשושים לטיפול לו הם לא זוכים בבית. לא אחת, משפחותיהם של מי מהם שמתנסים בטיפול ביתי על ידי מטפל צמוד נוכחות לדעת כי המטפל לא יכול לתת מענה לצרכים שלהם בהינתן מצבם, כי מצבם הפיזי ובעיקר הקוגניטיבי המתדרדר מחייבים העברתם לבית אבות שהוא גם, הלכה למעשה, דיור מוגן במובן המלא של המילה.

https://www.123rf.com/profile_barabasa

אז איך בוחרים בית אבות?

על מנת לוודא כי יקירכם יעבור להתגורר במקום המתאים ביותר עבורו בשקלול מצבו וכלל השיקולים החשובים והרלוונטיים לקבלת החלטה, מומלץ לפנות ישירות אל בית אבות לתשושי נפש, לקבל מידע יסודי ומפורט מהצוות המקצועי, לשאול כל שאלה שמעסיקה אתכם וחשוב לכם לקבל עליה מענה. מומלץ לבוא למקום, לחוש אותו ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מהטיפול שמקבלים בו הדיירים, מהאווירה השוררת בו. תוכלו להתייעץ עם משפחות הדיירים השוהים בו, להתוודע אל מדיניות הבית הסיעודי על תדירות הביקורים בו, על אפשרות המשפחה להתייעץ עם הצוות ועוד.

הציווי האנושי והיהודי העתיק- אל תשליכני לעת זקנה מקבל בבית הסיעודי לתשושי נפש ביטוי מוחשי. בבית זה, לעת זקנה ותשישות הנפש שפוקדת לא מעט מהזקנים, הם חיים ברווחה פיזית ועם תמיכה רגשית, מנטלית וקוגניטיבית המשמרת את איכות חייהם  ואף משפרת אותה.

 

תגובות