בית המשפט דחה את בקשתו של בן חמו לחזור לעירייה והרחיקו עד 1/10

אבי פורג, שופט בית המשפט המחוזי בלוד, דחה את הערר שהגיש ראש עיריית כפר סבא המורחק, יהודה בן חמו, והאריך את תקופת ההרחקה של בן חמו עד 1 באוקטובר.

“לאחר שעיינתי בחומרים שהובאו בפני נראה לכאורה מהעדויות, והדברים נאמרים בזהירות בוודאי בשלב זה, כי לפחות בשני מקרים ניסה העורר לברר את תוכן החקירה של נחקרים אחרים (עובדי עירייה) ואיני מקבל בהקשר זה את פרשנותו / גרסתו למהלך הדברים כפשוטה”, ציין השופט פורג “העברות המיוחסות לעורר הן חמורות ביותר גם אם עבירת השוחד אינה נמנית עליהן ואין להקל בהן ראש. עילת השיבוש לא איבדה מכוחה המשכנע מהטעמים שפורטו, הסיכוי להשלמות חקירה ושבהליך שפניו לקראת הגשת כתב אישום יש לבחון עילת השיבוש גם ביחס להליך הפלילי העתיד לבוא”.

השופט ציין כי החלטת בית המשפט בראשון לציון הייתה מאוזנת ומידתית ולא נפלה בה פגם. הפרקליטות במקביל הודיעה כי היא ערוכה לשימוע מיד לאחר שבן חמו יעביר בכתב טענותיו בתוך שישים יום.

“אכן מדובר בתקופה מצטברת משמעותית בה מוטלות מגבלות על תפקודו של העורר כראש עיר ועם זאת אני סבור שהחלטת בית משפט קמא להאריך את תנאי השחרור בערובה לתקופה של 60 יום מידתית ולא נפל בה פגם, ולפיכך דין הערר להדחות”.

בן חמו. מורחק
צילום: תומר דואק

תגובות