דירות למכירה בירושלים – היעד המועדף על ידי משקיעי נדל”ן

תחום הנדל”ן בארץ הולך ומשתנה עם השנים, בשנים האחרונות משקיעי הנדל”ן העדיפו לקנות נכסים באזורי הביקוש המועדפים בסמוך לרצועת החוף, בעיקר בתל אביב, יפו, נתניה, הרצליה, בת ים ואשדוד. לאחרונה חל שינוי בקרב המשקיעים ורבים מהם מחפשים דירות ונכסים למכירה בירושלים, עיר הבירה הנצחית של ישראל.

יש מספר סיבות שגורמות למשקיעים להעדיף את ירושלים על פני אזורים אחרים בארץ, בין היתר בגלל התשואה הגבוהה שניתן להשיג בעיר בהשוואה לתשואה הנמוכה כיום בשאר חלקי הארץ, גם בתל אביב וגוש דן. בנוסף, משקיעים רבים מחו”ל מעדיפים לרכוש דירות בירושלים כדי שיוכלו יום אחד לגור בפרויקט יוקרתי במיקום מרכזי בירושלים, כמו כן פוטנציאל הרווח בדירות בירושלים הוא עצום וגבוה באופן משמעותי בהשוואה למיקומים אחרים בארץ.

צפי גבוה לעליית מחירים גדולה בשנים הקרובות

כל מי שמחפש השקעה איכותית וחכמה בנדל”ן מחפש יישוב בו מחירי הדירות עומדים לעלות בעשור הקרוב. כאשר משקיעים בנדל”ן אפשר ללכת אחרי העדר ולחפש יישובים בפריפריה שהפכו ליעד אטרקטיבי עבור המשקיעים בגלל הזינוק החד במחירי הדירות, אך מי שמעוניין בהשקעה חכמה בוחן את עליית מחירי הנדל”ן לאורך זמן, לכן משקיעי נדל”ן מנוסים בוחרים בערים כמו ירושלים.

חשוב לזכור כי קיימת מצוקת דיור בירושלים, כמעט ואין שטחים חדשים לבנייה, וקיים ביקוש גבוה לדירות יוקרה בעיר מצד יהודי התפוצות ובקרב תושבים מחוץ לעיר מכל המגזרים. כדאי לדעת כי ירושלים עוברת שינויים דרמטיים בשנים האחרונות, לאחר ששנים ארוכות הייתה בעיה של הגירה שלילית בעקבות עזיבתם של צעירים, כיום המצב הפוך וצעירים, משפרי דיור ומשפחות עם ילדים, כל אלו ועוד מעוניינים לגור בעיר הבירה.

גם הפיתוח המהיר של תשתיות התחבורה לעיר תרם להגירה חיובית לירושלים, קו הרכבת המהיר לירושלים עומד לקצר באופן משמעותי את זמן הנסיעה מהעיר לתל אביב לכ-30 דקות בלבד. בנוסף, ישנה השקעה עצומה בתשתיות הכבישים בין ירושלים לגוש דן, והצפי הוא כי זמן הנסיעה בין ירושלים למרכז הארץ יקטן באופן דרסטי לעומת המצב כיום.

תשואה אטרקטיבית

בפרויקטים חדשים ויוקרתיים ניתן עדיין לרכוש דירות למכירה בירושלים, רוב הפרויקטים נמצאים במיקומים מרכזיים ואטרקטיביים, ויש ביקוש גבוה לשכירות. ככל שהביקוש גבוה יותר כך מחירי השכירות עולים, והמשקיע זוכה לתשואה טובה ואטרקטיבית. משקיעים בנדל”ן בירושלים מעידים מניסיונם על עלייה מתמדת במחירי השכירות, התשואה הממוצעת לשכירות בירושלים היא כ-3%, אך הביקוש ההולך וגובר לדירות במתחמי מגורים אקסקלוסיביים צפוי להגדיל את התשואה עבור המשקיעים.

כדאי לדעת כי לא רק משקיעים מחפשים דירות למכירה בעיר הבירה הקדושה. גם צעירים ומשפחות עם ילדים מחפשים כיום דירות חדשות למכירה בפרויקטים הממוקמים קרוב לתחנה המרכזית ולעורקי התחבורה הראשיים המובילים מחוץ לעיר, ובסמוך למוקדי הבילוי ולמרכזי הקניות, כאשר הביקוש הגדול ביותר הוא לדירות בפרויקטים המציעים שילוב מושלם בין איכות חיים גבוהה ליוקרה.

 

תגובות