חשיבה חיובית כדרך חיים

במהלך עשרות השנים האחרונות ניתנת בעולם המערבי התייחסות רבה ומשקל רב יותר ויותר לחשיבותו והשפעתו של העולם המנטאלי, הפנימי שלנו, על אורח החיים שלנו. מצב רוח טוב, רוגע ושלווה, תשומת לב לדברים החשובים באמת בחיים שלנו ועוד – כל אלו מוכרים כיום כגורמים ממשיים אשר אינם מוטלים בספק לבריאותנו ולאיכות החיים שלנו. לכן, סיגול של דפוסי חשיבה חיוביים כאמצעי להעלאת איכות החיים האישית הם כבר מזמן לא רק בגדר דיבורי “ניו אייג'” רוחניים. מדובר בעובדה בשטח – מי שמשכיל לסגל דפוסים אלו זוכה לחיים טובים יותר, חד וחלק.

מתרגול אישי שיטתי ועד הרצאות מעניינות לארגונים – מאמצים חשיבה חיובית

עבור מי שמסכים ומפנים את המסקנות החשיבות של חשיבה חיובית ואימוץ של דפוסי חשיבה שכאלו בחיי היומיום – מהן הדרכים האפשריות והמומלצות לעשות זאת? אחרי הכל, לא מדובר במשהו טריוויאלי או פשוט לחלוטין, אחרת כולנו היינו מבלים את כל הזמן שלנו במחשבות חיוביות בלבד, וחווים רוגע ואושר אינסופי…

ישנם מספר דרכים שונות ומגוונות לאימוץ חשיבה חיובית כדרך חיים, כאשר סביר להניח שעבור אנשים שונים בנסיבות חיים שונות יתאימו שיטות שונות. בכל זאת, כמה מהגישות העיקריות אשר פותחו בעולם בתחום זה מבטיחות להתאים לרובם המכריע של האנשים.

דרך ראשונה אותה מאמצים מיליוני אנשים ברחבי העולם, היא תרגול אישי שוטף (יומיומי או כזה הנערך לפחות כמה פעמים בשבוע) של טכניקות שונות. סוגים שונים של מדיטציה או מיינדפולנס הן דוגמה טובה לתרגול מסוג זה, אך גם טכניקות מוכרות ונפוצות עוד יותר כמו יוגה או אפילו סוגים מסוימים של אימוני כושר – כל אלו יכולים לסייע לשנות דפוסי חשיבה ולאמץ חשיבה חיובית ומועילה יותר, אם עושים אותם כמו שצריך ומכווינים את התהליך לכיוון הרצוי.

מלבד לאימונים ותרגולים אישיים, קיימות גם פלטפורמות רחבות יותר בהן ניתן לסייע לאנשים לסגל דפוסי חשיבה חיובית ומועילה. למשל – הרצאות קבוצתיות במקומות עבודה או ארגונים שונים, סדנאות בהן לומדים המשתתפים כיצד לסגל לעצמם דפוסי התנהלות וחשיבה טובים יותר וכו’.

 

לבצע את השינוי עם הנחייה של אנשי מקצוע מתאימים

הן עבור סיגול תרגול אישי שיטתי והן עבור דרכים אחרות להתקדם בנושא זה כדאי ורצוי מאוד להיעזר באנשי המקצוע המתאימים. מורים לשיטות תרגול שונות הן דוגמה אחת, אך גם מרצים, מאמנים רוחניים, קואוצ’רים ומעבירי סדנאות, למשל, אשר עוסקות בתחום זה, יכולים לתרום המון לתהליך ולגרום לו להיות אפקטיבי ולהחזיק מעמד לאורך זמן.

ניקח כדוגמה את המקרה של הרצאות וסדנאות – איש/אשת המקצוע המתאימים, כאלו אשר עברו את התהליך בעצמם וסייעו לאינספור אנשים אחרים לעבור תהליכים דומים, מעבירים לעיתים הרצאות מעניינות לארגונים, החל מימי עיון וכנסים ועד הרצאות מוטיבציה לעובדים, ימי כיף הכוללים תכנים מעולם זה ועוד מגוון סיטואציות – אלו הן הזדמנויות של ממש להעניק לקבוצה גדולה של אנשים את המתנה של אימוץ דפוסי חשיבה חיוביים יותר, כאלו אשר באמת ובתמים ישפרו את איכות חייהם ויהפכו אותם למאושרים יותר.

תגובות