החשיבות של עורך דין לענייני משפחה בתהליך גירושין

גירושין יכול להפוך לעסק לא נעים. עם יותר מארבעים אחוז זוגות שמתגרשים בישראל מה שחשבתם שלא יהפוך למנת חלככם בשנות הנישואים הראשונות יכול להתהפך בזמן קצר מאוד. גירושין עלולים להתרחש לאחר משבר רפואי, לאחר הולדת ילד או קניית בית. כל אירוע שמערער את השיגרה והסטטוס קוו במשפחה יכול להוביל להתערערות היחסים בין בני הזוג ומשם לגירושין הדרך קצרה. על מנת לעבור תהליך לא נעים זה בצורה הטובה ביותר חשוב שכל צד במערכת היחסים ייקח עורך דין לענייני משפחה אשר ישמור על האינטרסים שלו.

איך מחלקים רכוש?  

ככל שזוג נמצא יחד יותר שנים, כך עולה הסיכוי שהרכוש שצברו יחד יהיה רב יותר. בית, בית עסק, מכונית, ריהוט, מוצרי חשמל, נכסים שונים ועוד. ייתכן וכל אלה נקנו בכסף רב והם בעלי חשיבות לבני הזוג. עורך דין טוב יידע להעריך היטב את שווי הרכוש ולהציע לזוג הצעת פשרה בה כל אחד מהם יקבל חלק מהדברים. משא ומתן הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך בו כל צד חייב לוותר על רכוש שלא ממש חשוב לו ולהתעקש על דברים עליהם לא ירצה לוותר.

סדרי ראיה ומשמורת על ילדים

אחד הנושאים החשובים והרגישים בגירושין של בני זוג הוא הילדים. בעבר היה נהוג שילדים קטנים הולכים אוטומטית לצד של האימא. כיום כבר יש פסיקות תקדימיות שונות וזאת אם האם אינה בקו הבריאות או ששופט הראה שאינה מסוגלת לדאוג להם בצורה מיטבית. חשוב לחלק את משמורת הילדים כך שימשיכו לראות את הוריהם בצורה סדירה. זוגות מתגרשים מדווחים שהדבר החשוב ביותר להם הוא לשמור על כך שלילדים ייגרם הכי פחות נזק שאפשר.

יחסינו לאן?

זוגות שמתגרשים מבינים תוך זמן קצר שגם לאחר שהחבילה מתפרקת חייבים לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים והיחסים ימשיכו להתקיים בעיקר בגלל הילדים. עורך דין לענייני משפחה טוב ומוכשר אשר מבין עובדה זאת ינסה בכל מאודו לשמור על האינטרס של הצד ששכר אותו אך יחד עם זאת גם לכוון את התהליך למקום של ריפוי בידיעה שהיחסים ממשיכים להתקיים גם אם לא גרים כבר באותו בית.

 

תגובות