שגרת חיים נורמטיבית בקרב חוסי מעון אילנית פרדס חנה

אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית כזו או אחרת, זקוקים לרוב למסגרת יציבה, אשר תוכל לסייע להם לחוש בנוח, להביע את עצמם ואף להשתקם בהמשך. חשוב מאוד להבין כי שמירה על שגרת החיים היא עניין מהותי כמעט עבור כל אדם, אך עבור פגועי נפש – מדובר בחובה של ממש, שכן שגרת החיים הנורמטיבית מאפשרת להם לתפקד כאחד האדם ולהשתלב חזרה בחברה באופן מהיר ויעיל יותר. לפניכם מספר דרכים יעילות וטובות אשר באמצעותן ניתן לעשות זאת.

דיור: מעון חוסים, מוסד או הוסטל

אחת הדרכים היעילות והטובות ביותר לשמור על שגרת חיים נורמטיבית בקרב פגועי נפש, הינה לעשות זאת במסגרת של מעון חוסים, מוסד או הוסטל כדוגמת מעון חוסים  אילנית. לרוב, הוסטל כזה יאפשר לפגועי הנפש להחלים בצורה טובה, יעילה וקלה יותר, בהתאם לקצב התקדמותם האישי, ומבלי שהם יצטרכו לחשוש מכך שמישהו שופט אותם או אינו מבין את מצבם. בהוסטלים רבים קיימות כיום פעילויות רבות, אשר מטרתן היא לאפשר לפגועי הנפש שמירה על שגרת חיים נורמטיבית ככל הניתן, בין היתר באמצעות מציאת פתרונות תעסוקה והשכלה.

שיקום חברתי

שמירה על שגרת חיים המערבת אנשים נוספים, ובכלל זה שמירה על קשרים חברתיים ישנים ויצירת קשרים חברתיים חדשים, חשובה גם היא מאוד. היכולת לקיים קשרים חברתיים ולהחזיק בהם, משפיעה משמעותית על כל אדם – בין אם מדובר באדם המתמודד עם פגיעה נפשית ובין אם לא, ומסיבה זו, מדובר בעניין שאין להקל בו ראש כלל. במעון אילנית, קיים מרכז שיקום חברתי בו מתקיימים חוגי העשרה, חוגי מיומנויות חברתיות ועוד.

תעסוקה

במעון החוסים של אילנית קיים גם מרכז שיקום תעסוקתי, אשר מטרתו לסייע לנפגעי נפש להשתלב בעולם התעסוקה בהתאם ליכולותיהם ומצבם. מרכז השיקום התעסוקתי יכול לסייע לנפגעי נפש להשתלב בעבודה מוגנת, או אף בעבודה רגילה לחלוטין. לעניין התעסוקה חשיבות מכרעת בכל הנוגע לאנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית, שכן מדובר באחת הדרכים היעילות, המהירות והטובות ביותר לסייע לפגועי נפש להשתלב חזרה בחברה באופן אורגני.

השכלה

רכישת השכלה מהווה גם היא אבן דרך בשיקום נפגעי נפש, ובעידוד השמירה על שגרת חיים נורמטיבית. כדאי לדעת כי נפגעי נפש לרוב זכאים למימון לימודים במגוון מקומות, כמו למשל אולפן ללימודי השפה העברית, השלמת בגרות או השכלה יסודית, לימודי מחשב ועוד. בכל מקרה, להשתלבות בשגרת לימודים יתרונות רבים עבור אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית כזו או אחרת.

 

 

תגובות