סג”מ דרסו קבדה, ויתר על הכדורגל, התגייס לצבא, קיבל דרגות קצונה ולצעירים הוא ממליץ :”הכי חשוב זה להיות חלק מהפאזל של הגוף המגן על המדינה”

סג”ם דרסו קבדה מנתניה נהג לשחק כדורגל בצורה מקצועית בעיר מגוריו לקראת הגיוס לצבא הוא החליט לוותר על כדורגל ולהתמסר לחלום שלו לעשות שירות משמעותי בצבא. בימים אלה הוא מגשים את שאיפתו – ונהיה קצין קרבי.

“לפני שהתגייסתי שיחקתי כדורגל בכמה קבוצות בצורה מקצועית”, דרסו פותח. “כדורגל היה כל עולמי, הגעתי עד לרמה מקצועית במכבי נתניה. המאמן היה רכז החינוך שלנו במתנ”ס והוא אימן אותי בצורה מקצועית במסגרת הקבוצה”. לא היה שם רק כדורגל: “הייתי חניך בתנועת הנוער ‘תן יד’, תנועת נוער שפעלה במתנ”ס השכונתי שלנו בשורה. מהות התנועה הייתי לקחת את החבר’ה באיזור, לעשות להם פעילויות חינוך, חוגים ופעילויות, קבוצות ספורט. כל מה שיעביר לילדי השכונה את הצהריים והערב. אחרי שנים שהייתי חניך יצאתי לקורס מדריכים צעירים בכיתה ט’ ונהייתי מדריך למשך כמה שנים – בין אם בקייטנות, בין אם בשוטף, עד שהתגייסתי”.

לדרסו היה ברור שהוא רוצה להיות קרבי, אבל הוא לא הכיר טוב את הצבא: “החלטתי לעשות מכינה קדם צבאית, הייתי חניך במכינת ימין אורד בחצור הגלילית. בשנה הזו התפתחתי המון, בין אם להכיר את הארץ, בין אם להתכונן לצבא וללמוד. חוץ מהפן המקצועי והחינוכי, המכינה היא מכינה לחיים. אחרי המכינה התגייסתי לחטיבה האדומה – חטיבת הצנחנים, באוגוסט 2015. עשיתי טירונות ואימון מתקדם שנמשכו שמונה חודשים, הייתי קשר מ”מ וקלע, ואחרי שמונה חודשים עלינו לקו. בתקופה שבה הייתי בקו הייתי במחלקה פיקודית, של חיילים שמיועדים לצאת לפיקוד. אחרי הקו הזה יצאתי לקורס מ”כים בביסל”ח, בסיומו נשארתי שם והמשכתי לפקד על הקורס הבא. לאחר ארבעה חודשים יצאתי לקורס קצינים”.  בימים האחרונים דרסו עמד על רחבת המסדרים המפורסמת בבית הספר לקצינים, בה”ד 1, וקיבל את דרגות הקצונה. “רציתי לצאת לקצונה משום שאני חושב שבתור חייל, הדמות שנשארת לחיילים בזיכרון היא הקצין. אני הגעתי להיות לוחם, להשפיע ולהוביל, ואני חושב שבתור קצין אפשר להשפיע המון בדוגמה האישית וביכולות. אם יש לך היכולת – תשאף גבוה, להיות קצין זה ברמה הכי גבוהה. אני באתי להשפיע ולתת דוגמה אישית”.

לשלבי עונת הגיוסים של מחזור נובמבר 2017,  דרסו נותן כמה טיפים למתגייסים: “אל תקשיבו למה שאומרים בחוץ. תנו הכל, תחתרו לעשייה ותשפיעו בכל מקום שתהיו. כל תפקיד חשוב ולכולם יש אותה המשימה, הכי חשוב זה להיות חלק מהפאזל של הגוף המגן על המדינה. לא משנה איפה אתם, תנו את ה-100% שלכם ותנו דוגמה אישית, תשאפו הכי גבוה שאפשר”.

 

תגובות