הנהלת עיריית כפר סבא דורשת משטיינברג לפנות 9 דונם, מנהל הפנימייה לשעבר מכריז: “בוגרי הפנימייה יפתחו במאבק ציבורי שיביך את עיריית כפר סבא”

הנהלת עיריית כפר סבא הודיעה באמצעות עורכי דינה למנהלי פנימיית שטיינברג כי העירייה דורשת בחזרה כעת 9 דונם בחזרה לטובת “צרכים עירוניים”.

הנושא יעלה הערב בישיבת מועצת העיר בה יתבקשו חברי מועצת העיר לאשר הנושא.

דוד מיזלמן, השיב לבקשה בכעס רב “למעלה מחמישים שנה אנחנו עובדים עם עיריית כפר סבא ובתי הספר בעיר. פנימייה של ‘האגודה לקידום החינוך’ (משרד החינוך)”, חינכנו ולימדנו אלפי נערים ונערות בבתי הספר בכפר סבא. לדידך ‘השתמשנו’ במגרש? ומיולי הקרוב ייפסק השימוש? מנכ”ל משרד החינוך יודע? מנהלי בתי הספר בכפר סבא שם לומדים ילדינו יודעים? היו שותפים להחלטה? האם נערכה בעירייה עבודת מטה מסודרת? האם אושר המהלך על ידי מועצת העיר? האם התקיים דיון בתכנית ובמשמעויות הנובעות מכך? האם פורסמה התכנית כחוק שיוכלו כל הגורמים להגיב ולהביע דעתם והסתייגויותיהם? האם הוחלט מה יוקם וייבנה באתר?. מדובר בפינוי בית בו גרים 80 נערות ונערים, שלוש דירות של מדריכים, ספרייה וחדרי לימוד, שני מועדונים, אמפיתאטרון ל-750 צופים (המשמש גם את בתי הספר) ובמרכזו אנדרטה לזכר 12 בוגרי הפנימייה שנפלו במערכות ישראל. המשמעות עקירת עשרות עצים ובהם עצי זית שנטעו המשפחות השכולות סביב האנדרטה, ועצי אלון וארז וברושים שנטעו תלמידים במרוצת השנים. המשמעות היא פגיעה קשה בקיומה והתפתחותה של הפנימייה ונזק בכל הארץ גם לכפר סבא כשייוודע דבר העקירה. משפחות יהססו לשלוח ילדים לעיר כל כך מתנכרת. הפנימייה לא נבנתה באופן זמני. בית לא בונים כדי להרוס עצים לא נוטעים כדי לעקרם ואנדרטה לא מעבירים. הרעיון המרושע הזה, עם כל הכבוד לצרכי העיר לבנות ולהיבנות, חייב להידחות על הסף. בוגרי הפנימייה יפתחו במאבק ציבורי שיביך את עיריית כפר סבא. אני מודע לפיסת הקרקע המציתה דמיונם של המתכננים וקוסמת לעורכי הדין שבקיאים בחוקי הנדל”ן העותמאניים, המנדטוריים וחוקי מדינת ישראל. יש אולי מקום לדיון באפשרויות פיתוח במשבצת ה’נכס’, אבל אל תתייחסו לפנימייה כנטל על כתפי העיר אלא כשותף טוב שיכול להוסיף יוקרה לעיר בכל רחבי הארץ. בוגרי הפנימייה לדורותיהם הוכיחו כי ההשקעה שהם זכו ליהנות ממנה בכפר סבא הניבה פירות טובים אף יותר מכפי שדמיינו האבות המייסדים”.

שטיינברג. התמונה להמחשה

העירייה ציינה בפנייתה כי היא הבעלים של החלקה וכי בעבר, “ניתנה רשות מטעם העירייה לשימוש בחלק מהחלקה עבור פנימיית שטיינברג. העירייה מעוניינת להשתמש בחלקה עבור צרכים עירוניים ומבקשת לפנות השטח עד 15 ביולי 2018, עם תום שנת הלימודים”.

הראשון והיחיד מבין המתמודדים על ראשות העיר שהגיב הוא רפי סער “היעדר השליטה בעיריית כפר סבא מכה בנו שוב, הפעם בניסיון לפגוע באחד ממפעלי החינוך החשובים ביותר שלנו, פנימיית שטיינברג. 50 שנים של חינוך לערכים, של שוויון הזדמנויות ושל תרומה אמתית לחברה הישראלית מאוימים במה שנראה כמחטף של ממש. עוד בתקופה שהייתי מנכ”ל עיריית כפר סבא עמדנו מול סוגיה זו, בחרנו אז בערכים לפני הכסף, בחינוך לפני הבנייה והרווח. משמעות פינוי חלקה 9 אותה דורשת עיריית כפר סבא, הינה פינוי ביתם של 80 נערים ונערות, עובדים, מדריכים, הספרייה, חדרי לימוד ואנדרטה לזכר בוגרי הפנימייה שנפלו במערכות ישראל. לטובת מה? מה התכנית החלופית? האם היא נידונה מול חברי המועצה ושותפה מול הציבור? לא נוכל לתת יד לפגיעה בערכי החינוך, בצביון העיר שלנו ובאחד הנכסים היקרים ביותר שלה. צריך לעצור את זה”. 

תגובות