החייל האמיץ סמ”ר אוריאל: הגיע מארצות הברית להתגייס לצה”ל כמפקד קורס אנגלית ביום וזמר להקת פק”ל כיסים בלילה

הסיפור של אוריאל הוא מיוחד ושונה, הציונות והרצון לתרום ולעזור עד כדי כך שעזב את חייו בארה”ב והגיע מן הקצה השני של העולם בהתראה קצרה ביותר על מנת להתגייס.

סמ”ר אוריאל רוזן, תושב רעננה, משרת בתפקיד מיוחד כמפקד קורס אנגלית במערך הטכני של חיל האוויר. סיפורו של אוריאל הינו יוצא דופן ומעורר השראה בקרב רבים המעוניינים לעלות ארצה ולהתגייס. אוריאל נולד בפנסילבניה שבפילדלפיה, ארה”ב.

אוריאל העביר את שנותיו כנער בקו הלוך ושוב מישראל לארצות הברית- בגיל תשע עלה לארץ והשלים את לימודיו בכיתות ד’-ו’ בבית הספר היסודי “גורדון” אשר בעיר הרצליה.

לאחר מכן חזר אוריאל לארה”ב להשלים את שלב חטיבת הביניים, כיתות ז’-ח’, ומיד לאחר מכן חזר בשנית לארץ לתחילת לימודי התיכון בתיכון “אוסטרובסקי” שברעננה, שם השלים את כיתות ט’- י”א  ושב לארה”ב, שם סיים את לימודיו התיכוניים.

סמ”ר אוריאל רוזן

 


במהלך השנים אוריאל קיבל זימונים לתהליכי המיון הראשוניים לצה”ל כמו כל חבריו מהארץ, אך לאחר זמן מה ששב לארה”ב, החל ברישומים לאוניברסיטאות שונות וניסה להתקבל ליוקרתיות שביניהן כמו כלל חבריו האמריקאים שמתכננים את השלב הבא בחייהם כפי שנהוג בארה”ב.

בהפתעה גמורה, אוריאל קיבל את שיחת הטלפון אשר הודיעה לו שבעוד כשבוע מהיום עליו להתייצב בבקו”ם ולהתגייס לצה”ל.

בלי להסס לרגע עלה אוריאל על מטוס חזרה לישראל והגיע ליום המיועד שבו הפך לחייל בצה”ל. אוריאל משרת כיום כמפקד של קורסי אנגלית טכנית במערך הטכני של חייל האוויר. תפקידו כולל הכשרת טכנאים ממגוון מקצועות ותחומים באנגלית טכנית על מנת שיוכלו להבין ולעבוד עם הספרות הטכנית של כלי הטיס בחיל האוויר, אשר כתובה באנגלית ברמה גבוהה.

בנוסף לתפקיד זה, אוריאל הוא הזמר של להקת הבסיס פק”ל כיסים, להקה שהוקמה על ידי חיילי שירות סדיר בבסיס אשר רצו להרים את מורל הבסיס ולספק נפח לטקסים ולאירועים שבבסיס.

אוריאל מנגן על גיטרה, תופים, קלידים, בס ומפוחית כבר מגיל ארבע, אך בעיקר מתפקד כזמר הלהקה. אוריאל הוא מוזיקאי גם מחוץ לצבא, כותב, מלחין ומקליט מוזיקה מקורית משלו.

אוריאל הוא מודל לחיקוי לכל בני הנוער שנמצאים במדינות שונות בעולם ומרגישים חובה למלא את שירותם למדינת ישראל. תכניותיו של אוריאל לעתיד הוא לעבוד כקופירייטר אחרי הצבא ומתכנן להישאר בארץ ולבנות כאן את חייו.

 

תגובות