לראשונה בכפר סבא: חידון הציונות והמורשת למשפחות ביוזמת המשנה לראש העירייה, אורן כהן

חידון הציונות והמורשת למשפחות הינו פרויקט ייחודי המחבר בין משפחות ציוניות מרחבי הארץ והעולם במהלך שישה חודשי פעילות המגיעים לשיא באירוע גמר ענק במוצאי יום העצמאות, בו יתקיים חידון אינטראקטיבי בשידור טלוויזיוני. ובשבוע שעבר (ו’) נערך החידון בכפר סבא בו התמודדו חמש משפחות כדי להתחרות על המקום של המשפחה הציונית בישראל

חידון הציונות והמורשת מחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית. ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל מפעילות מזה חמש שנים את החידון הציונות למשפחות. בגמר הגדול, תתמודדנה המשפחות שהגיעו לשלב הסופי בתחרות, על הכרטיס למסע בעקבות חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל באירופה ובישראל.

בימים אלו מתקיים שלב החידונים המקומיים, ובשבוע שעבר (ו’) נערך לראשונה החידון המסורתי, המקומי למשפחות בכפר סבא בו היו שותפים גם עריית כפר סבא, בהובלת אגף החינוך וביוזמת המשנה לראש העיר אורן כהן ומוזיאון כפר סבא. בחידון התמודדו חמש משפחות בהרכבים משפחתיים שונים.

במקום הראשון ניצחה משפחת רביניאן מבית הספר על שם רחל המשוררת שעולה לשלב המחוזי ומצפה גם לזכות במקומות הראשונים בשלב זה ולבסוף בשלב  הארצי שיתקיים השנה בתיאטרון ירושלים וישודר ביום העצמאות.

סגן ומ”מ יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל: “בעידן הזה בו הנוער חיי חיים מיידים, ולפעמים מאבד את התהליך בדרך חשוב לחזק את הדור הצעיר ואת המורשת הציונית, את נקודות הזמן שבזכותם כולנו כאן. השנה קיבלו חידוני הציונות והמורשת נופך נוסף, בחגיגות שבעים השנה למדינת ישראל. החידון הציוני, מהווה הזדמנות לחיזוק הזהות הציונית של כלל הציבור, באמצעות אירוע חווייתי ומרגש, אשר פוסע בנקודות ציון חשובות בהיסטוריה של העם היהודי. הופתענו מרמת ההיענות של כל ראשי הערים והציבור הרחב שהיה צמא ללא ספק לציונות”

המועצה הציונית בעיר כפר סבא יוזמת לאורך כל השנה מגוון אירועים, טיולים, פעילויות והרצאות לקהל הרחב במתנ”ס גלר. בין היתר יזמה את סדרת ההרצאות “כבוד הנשיא” המעבירה את סיפורם של נשיאי המדינה, והינה המשך ישיר לסדרת הרצאות שהתקיימה בעבר על ראשי ממשלות ישראל.

תגובות