תערוכה חדשה של חקו גייפמן / לא כפשוטו

חקו (יעקב) גייפמן, עוסק  בצילום אמנותי כתחביב.

בתערוכה זו מציג לנו האמן צילומים שברובם השתקפויות עם תוצאה סוריאליסטית כמעה ובוודאי שלא מציאותית, במיוחד בזכות זוויות הצילום שבחר הצלם לצלם בהן.

התערוכה מגוונת. נבחרו צילומים מתחומים שונים העונים לנושא הנבחר – השתקפויות. האשליה הנוצרת בצילום, מדמה מציאות שאינה כפשוטו, יש לחקור ולהבין מה רואים, נוצרים ספק ושאלה: מה כאן המציאות ומה הוא התעתוע שבהשתקפות. וכך נוצרת לה ה”מציאות” המדומה הסוריאליסטית, שבה כביכול דגים שוחים בשמיים או שתי שמשות אדומות מאירות את הנוף הניבט מהחלון.

העבודות מרתקות בזכות דמיונו העשיר ובזכות עין הצלם שלו, בעלת יכולת הראייה המפותחת והיודעת גם לבחור את זווית הראייה המעניינת ביותר, ולדמיין איך תראה התמונה גם במצב של היפוך.

 

כותב ומנמק נמרוד גליקמן בתחרות צילום “הכי ישראלי” של חברי “צוות” (אירגון גימלאי צה”ל) בה זכה חקו גייפמן במקום השלישי עם הצילום “מעוף הדגים” שלו: “צילום זה מעלה אסוציאציה ראשונית אימפרסיוניסטית ומגיש אשליה שבין צילום לציור. תיעוד השתקפות הינו בבחינת “עיבוד” טבעי למראות שהופכים באדיבות המים לרכים והרמוניים…  השתקפויות (במקווי מים, במשטחי זכוכית, במראות ועוד), ריתקו ומרתקות צלמים בארץ ובעולם והן מייצרות ז’אנר ייחודי והתמחות צילומית רבת-מבע ומשמעות”

 

בברכה אביה ממון – אוצרת

 

תגובות