ברכות לסג”ם גיא מנור מבני דרור שסיים קורס קצינים קרביים במגמת חיל התותחנים וקיבל דרגות קצונה

סג”ם גיא מנור מבני דרור עמד בשבוע שעבר על רחבת המסדרים המפורסמת בבית הספר לקצינים – בה”ד 1, סיים קורס קצינים קרביים במגמת חיל התותחנים וקיבל את דרגות הקצונה.

גיא למד בתיכון ‘דרור’ במגמות פיזיקה ומחשבים. כשסיים את לימודי התיכון גיא החליט לדחות את גיוסו ולהצטרף למכינה הקדם צבאית “גליל עליון” בכפר הנשיא. “אלו היו עשרה חודשים מדהימים”, גיא אומר. יומיים לאחר שסיים את שנת המכינה גיא טס להתנדבות של הסוכנות היהודית, והיה מדריך במחנה קיץ לילדים עם צרכים מיוחדים. “הייתה חוויה מטורפת, וחזרתי לארץ חודש לפני הגיוס”.

למרות שתחילה לא רצה, גיא התגייס לחיל התותחנים: “בהתחלה לא רציתי להגיע לתותחנים. חוץ מטיס לא עשיתי כיבושים נוספים. התמיינות למודיעין ורציתי חי”ר. כשקיבלתי שיבוץ לתותחנים לא הכרתי את החיל, פתאום הודיעו לי על הגיוס לשם. לקח לי זמן לעכל את זה אבל בסוף שמעתי על העוצמתיות של החיל, כמה הוא מפותח טכנולוגית ועל כל היחידות הנמצאות בו – רוכב שמיים, זיק, מיתר, מורן, MLRS ושאר הגדודים”.

גיא עבר את הגיבוש לאגד היחידות המיוחדות בחיל הטורקיז, ולאחר הטירונות התחיל מסלול ביחידה המיוחדת בחיל – יחידת מיתר. “לאחר סיום המסלול ביחידה הייתי לוחם ביחידה במשך ארבעה חודשים, ואז יצאתי לקורס מפקדים. בסוף הקורס קיבלנו ידיעה שהיחידה נסגרת, והעבירו אותי להיות מפקד באימון מתקדם בגדוד ‘רשף’ בחיל. לאחר ארבעה חודשי פיקוד יצאתי לקצונה”.

גיא מנור

מסלול הקצונה בחיל התותחנים כולל הכנה לקצונה, ממנה ממשיכים היוצאים ליותר משלושה חודשים של קורס קצינים בבית הספר לקצינים – בה”ד 1, בסיומו ממשיכים להשלמה החילית, בבסיס האימונים של החיל בשבטה. בסיום ההשלמה הצוערים חוזרים לבית הספר לקצינים לטקס הסיום, יחד עם צוערי ההשלמות הקרביות הנוספות. כעת, כשהוא סיים את קורס הקצינים ונהיה מפקד-קצין, ביקשנו מגיא לספר על מפקד שהשפיע עליו: “היה לי מפקד ביחידה שקוראים לו דור, הוא היה המ”מ שלי לפני שיצאתי לקורס מפקדים. באותה תקופה לא ידעתי מה ארצה לעשות בהמשך, אם לצאת לפיקוד או לקצונה, היה לי סוג של ערפל. דור אמר לי שלמרות לפיקוד ולקצונה ולתת מעצמך, לא משנה איפה אתה נמצא. הוא הסיבה שאחר כך יצאתי לקצונה, הוא השפיע עליי בצורה מדהימה”.

כעת, לאחר שסיים את קורס הקצינים, גיא ממשיך לתפקידו הבא – כמ”מ טירונים בבסיס האימונים החילי בשבטה. הוא מסכם בטיפים למתגייסים החדשים, אותם יקבל בעוד כחודש: “בואו בראש פתוח ורצון לתת. חשוב לי להעביר הלאה טיפים שדור, המפקד שהשפיע עליי, העביר לי – תמיד אמרו לעצמכם שלא משנה מה, אתה יכול תמיד להסתכל בצד המבאס של הדברים ולשקוע, ובצבא לפעמים יש דברים שאתה מסתכל עליהם בבאסה, אז תבואו בגישה חיובית, תעשו את המיטב, תתנו הכי ראבק מעצמכם. צה”ל זו חוויה מדהימה. חיל התותחנים זה חיל מדהים עם האנשים הכי טובים שיש. בשדה הקרב זה אחד החילות הכי חשובים שיש. אני ממליץ בחום על החיל. יש לי חברים מכל החיים שגדלתי איתם מגיל 0, והם צוחקים עליי שאנחנו בקושי נפגשים כי גם מחוץ לצבא אני אוהב להיפגש עם החברים מהצבא. מצאתי בצבא חברים לחיים ואני ממליץ בחום על חיל התותחנים, מי שמתגייס לחיל הזה רק מרוויח”.

תגובות