סדבון קורא למועמדים לראשות העיר לחתום על אמנה לבחירות הוגנות שיזם. יאיר אברהם “מדוע מר סדבון אינו מגנה בצורה ברורה התנהלותו של בן-חמו”

המועמד לראשות עריית כפר סבא, עו”ד וניצב (בדימוס) יוסי סדבון חתם היום על האמנה לבחירות הוגנות. במקביל יצא בקריאה פומבית בדף הפייסבוק שלו וקרא באופן אישי ליתר המועמדים לראשות עריית כפ”ס, לחתום גם כן על האמנה, ולשמור על מערכת בחירות הגונה, בהתאם להוראות הדין וכללי המנהל התקין.

סדבון קורא למועמדים לראשות העיר לחתום על אמנה לבחירות הוגנות

יוסי סדבון המתמודד לראשות העיר כפ”ס יזם את האמנה לבחירות הוגנות ותקינות. סדבון חתם על האמנה והפנה דרישה ציבורית גם ליתר המועמדים לחתום עלייה, תוך מתן התחייבות פומבית וגלויה לאזרחי העיר, לשמור על הליך בחירות חוקי והגון. במכתבו לתושבי העיר כפ”ס כותב סדבון את הדברים הבאים: “במהלך השנה החולפת אירע דבר בכפר-סבא. השחיתות הציבורית הגיעה למרבה הצער גם לעיר שלנו וערערה באחת את התחושה שכאן זה לא יכול לקרות. המינהל התקין שהתגאו בו דורות של תושבי כפר סבא לאורך השנים, הוכתם. על רקע זה, בין השאר, החלטתי לשים שוב את חיי הפרטיים בצד, לשוב לשירות הציבורי ולהתמודד על ראשות העיר שכל כך יקרה לי ולבני משפחתי, מתוך אמונה וביטחון שצריך ואפשר גם אחרת.”

לאחר שרשם כי אין די בדיבורים וכי יש צורך במעשים, סדבון הוסיף וציין במכתבו כי  החליט לנסח את אמנת כפר סבא לבחירות עפ”י דין, ולבקש מכל המועמדים/ות לראשות העיר לחתום עליה יחד עימו, “על מנת שתהווה הסכם מחייב  בין כלל המועמדים לבין תושבי העיר”. לדבריו; האמנה מבטאת ערכי בסיס של יושרה, מחויבות אישית ודוגמא אישית. “ערכים אלה היו מאז ומתמיד עבורי דרך חיים. לאורם גדלתי, חינכתי, פיקדתי, ניהלתי ופעלתי בכל תחנות חיי. כך אתנהל גם בכל המשך חיי.  אני מאמין שלערכים אין גבולות זמן והם אינם משתנים על פי לוח השנה ו/או צרכי בחירות. מי שיקפיד על קיומם היום, סביר להניח כי יפעל כך גם בהמשך”, כתב בפנייתו לציבור.

באמנה מתחייב כל מועמד לפעול ביושר, למלא אחר הוראות החוק, לקיים את הנחיות המדינה ובכלל זה את הנחיות מבקר המדינה, לשמור על כללי המנהל התקין ולהימנע מקבלת כל טובת הנאה ו/או תרומה שלא כחוק.

 

את מכתבו חתם סדבון בדברים הבאים: “אני תקווה שזו תהיה תרומתנו הצנועה לטיהור האווירה הציבורית והחזרת אמון אזרחי המדינה בשליחיהם. אני חותם על אמנה זו מתוך תחושת שליחות ציבורית ומחויבות לתושבי כפר סבא ואזרחיה.” כאמור, סדבון קרא לכל אחד מהמועמדים לראשות העיר להצטרף ליוזמתו, לחתום על האמנה ולתת ביטוי לדבר בעמודי הפייסבוק שלהם.

 

המתמודד על הראשות, יאיר אברהם “יוזמתו של מר סדבון היא מגוחכת והיא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. האיחור נובע מכך שכמועמד לראשות העיר הוא לא הגיב *בזמן אמת* למעצרו ולכתב האישום שהוגש נגד יהודה בן-חמו. מעט מדי כי גם כעת נשאלת השאלה מדוע מר סדבון אינו מגנה בצורה ברורה את התנהלותו של בן-חמו, ומתנער ממנו. במהלך השנה החולפת לא “אירע דבר” פתאומי – חברי מועצה ואנשי ציבור הם לא פרשנים לעניינים פליליים. הם היו חייבים להגיב לפרשת בן-חמו ולהביע עמדה. מי שלא מביע עמדות בנושאים שנויים במחלוקת לא יכול להיות נבחר ציבור”.
יאיר אברהם. צילום: יפית צרפתי

תגובות