מומחה לשיקום הפה – המהפכה הגדולה לטיפולי שיניים

מומחה לשיקום הפה מובא על ידי ביטוי ביכולת אבחון ,תכנון, טיפול וביצוע ברמה הגבוהה והטובה ביותר ,תוך כדי דגש על הנוחות של המטופל ,תפקוד ואסתטיקה החל מהטיפולים הפשוטים כגון סתימות ,כתרים ,הלבנת שיניים ועוד ועד לטיפולים המורכבים הכוללים חסר שיניים נרחב; שחיקת שיניים עקב בעיות סגר מסובכות והפרעות תפקודיות בפרקי הלסת. לא במקרה הכינוי לו זוכה מומחה לשיקום הפה הנו “אדריכל פה”: בשל ירידה לפרטים הקטנים ביותר וטיפול בבעיות מורכבות שהוא מוסמך לטפל בהם בעקבות התמחותו.

מומלץ לקבל חוות דעת של מומחה לשיקום הפה לפני כל טיפול  דנטלי מורכב כמו שיקום על ידי שתלים ,טיפול במספר רב של שיניים ,טיפול באזור קדמת הפה אשר מהוה אתגר אסתטי ועוד. במקרים רבים חוות דעת מוזילה את עלויות הטיפול ועל הדרך קיבלתם דעה ממומחה במקצוע.

 

 

האם לשמר  את השיניים או לשקם בעזרת מומחה לשיקום הפה ?

החשיפה של המומחה לטיפולים מורכבים ביותר, כמו גם השליטה בספרות המקצועית ,מביאה אותו בעצם להיות מודע לסיכויים לעומת הסיכון אשר עומד בכל  טיפול, בהתאם לכך הוא מבצע את השיקולים אשר דרושים לשם כך והוא מחליט האם כדאי לשמר את השיניים או שהטוב ביותר עבורם הוא שיקום. מומלץ לקבל חוות דעת לפי כל טיפול דנטלי מורכב, בשל הוזלת עלויות הטיפול ולעדכון מצב המטופל .הטיפולים הנם שיקום על ידי שתלים, טיפול אשר מתבצע במספר שיניים רב, טיפול באזור קדמת הפה אשר מהווה אתגר אסתטי. טיפולים אלו נחשבים לטיפולים מורכבים ומסובכים בפעמים בודדות ולכן יש לבחור בבעל מקצוע אשר בעל וותק של שנים רבות, ניסיון וסבלנות שכן תהליך זה לוקח זמן ויש לבצע אותו בקפדנות רבה ועל הצד הטוב ביותר .

מהי בעצם התמחות בשיקום הפה ?

עולם הרפואה המודרנית בנוי בעצם מהתמחויות בתחומים ספציפיים .הצורך בהתמחות ספציפית נובע מהידע העצום אשר מעניק למטפל את האפשרות לשלוט יחדיו בכל התחומים אשר קיימים כיום בעולם המודרני. ניתן לראות שהתמחויות בתחומים מיוחדים מתקיימים גם בתחום רפואת השיניים ,משרד הבריאות מכיר בכך וביניהם ניתן למנות התמחות בשיקום הפה, מומחיות זו עוסקת בעצם בשחזור שיניים על מנת לשפר את המראה של המטופל ואת התפקוד הלקוי של שיניו על מנת להקל עליו ולהעניק לו את החיוך הזוהר שתמיד רצה .לכל מטופל נבנית תכנית טיפולים בהתאם למצבו האישי והיא מתחלקת לכמה טיפולים על מנת להקל עליו ולבצע את השיקום בצורה הטובה ביותר שתביא תוצאות טובות ותעזור לשקם את שיניו .

מי רשאי בעצם לשאת את התואר מומחה לשיקום הפה ?

מי  שרשאי לשאת את התואר הינו אדם את סיים את לימודי הדוקטור בתחום רפואת השיניים והמשיך למסלול התמחות בשיקום הפה, במוסד אקדמאי מוכר, במהלך ארבע וחצי שנים נוספות אשר במהלכן הוא התעסק אך ורק בנושא ההתמחות בו בחר ועם הגיעו לסיום המסלול של ההתמחות, רשאי המתמחה לגשת לבחינות התמחות, רק מי שהצליח ועמד בהצלחה בכל הבחינות זכאי לשאת את התואר אשר מוענק לו על ידי משרד הבריאות .מבין אלפי רופאי השיניים בישראל, רק בודדים רשאים לשאת את התואר היוקרתי “מומחה לשיקום הפה”

לקוחות מכל הארץ מגיעים הישר למרפאה שלנו על מנת לבצע טיפולים מורכבים או תיקון טיפולים כושלים על מנת לקבל את החיוך שתמיד חלמו עליו ,אצלנו תוכלו ליהנות מיחס אישי וחם, שירותי ייעוץ ,מחירים משתלמים והתאמת תכנית אישית לכל מטופל לפי מצבו האישי .

הכתבה באדיבות מרפאת שיניים ברעננה ד”ר דן קוזק

 

 

 

תגובות